در حالی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 برگزار می‌شود، برخی چهره‌های سیاسی دو حزب مطرح این کشور، خود را برای نامزدی در این انتخابات آماده می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹ 12 April 2015
به گزارش سبلانه، در میان کاندیداهای مطرح برای ریاست جمهوری آمریکا، چهره‌های شناخته شده و کمتر آشنا در کنار هم دیده می‌شوند.

یکی از شناخته شده‌ترین افراد، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق این کشور و همسر بیل کلینتون است. وی در حالی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی آمریکا اعلام آمادگی کرده است که حضورش با واکنش‌های تحقیر آمیزی از سوی شهروندان آمریکایی در شبکه‌های مجازی مواجه شده است. در این میان کاربران دیگر کشورها نیز در خصوص احتمال کاندیداتوری هیلاری سئوالاتی را مطرح کرده اند.

 

بی بی سی با اشاره به کاندیداتوری هیلاری کلینتون، در گزارشی آورده است: "در شبکه‌های اجتماعی بعضی از انگلیسی‌زبان‌ها در واکنش به خبر ورود هیلاری کلینتون به کارزار انتخابات ریاست جمهوری، زن بودن و سن و سال او را مسخره کرده‌اند.

"حراج ۳۰ درصدی کت و شلوار زنانه"، "او زمین خورد و نتوانست بلند شود"، "امیدوارم روز یکشنبه تو دل برو باشه"، "برو پیراهن شوهرتو اتو کن"، "او می‌گوید: به من رای بدهید! من بیش از هر نامزد دیگری هورمون مردانه دارم"، "هیلاری میگه: من ۴۶۹ سالمه با حساب سال سگ‌ها" از جمله این نوشته‌ها هستند.

هیلاری کلینتون ۶۷ ساله است.

در میان نظرات کاربران فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی هم نظراتی که زن بودن و سن و سال هیلاری کلینتون را مسخره می‌کردند کم نبودند.

"اگه هیلاری رییس جمهور بشه بیل کلینتون میشه بانوی اول آمریکا "، "خاله هیلاری از سیاست بکش بیرون و این دم آخری به زندگیت برس"، " اینکه صدای کلنگ قبرش میاد"، " عزیزم چقدر چروک شده خیلی وقته دیگه بتاکس نزده!"، "والا اگه ایشون در محیط خانواده کوچک خود شخص آقای کلینتون را میتونست مدیریت کنه با اون ماجراهای عشقی‌ گذشته، کمک بیشتری به جامعه آمریکا کرده بود"، "اینا محدودیت سنی ندارن؟" و بسیاری نظرات دیگر کاربران حاکی از این بود که آن‌ها خانم کلینتون را به خاطر زن بودن و سن و سالش لایق ریاست جمهوری آمریکا نمی‌دانند."

علاوه بر هیلاری در جناح دیگر، یعنی جناح جمهوری‌خواه، چهره‌هایی همچون تد کروز و رند پال دو سناتور مطرح، وارد رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس است که به عنوان اولین چهره مطرح، حضورش را برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

رافائل ادوارد «تد» کروز متولد ۲۲ دسامبر ۱۹۷۰است. او عضو حزب جمهوری‌خواه بوده و از ۲۰۰۳ تا مه ۲۰۰۸ سلیسیتر کل تگزاس (مشاور حقوقی دولت) بود. او اولین مشاور حقوقی در تگزاس و جوان‌ترین آن‌ها در ایالات متحده بوده و طولانی‌ترین دوره مسئولیت را در تاریخ تگزاس بر عهده داشته است.

در سال ۲۰۱۳، کروز در خصوص سیاست خارجی گفته، آمریکا هیچ نصیبی از جنگیدن در جنگ داخلی سوریه نمی‌برد و این که نیروهای آمریکا نباید به عنوان نیروی هوایی القاعده عمل کنند.

اما یکی دیگر از چهره‌های محافظه کار آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری، رندال هاوآرد «رند» پال (متولد۷ ژانویه ۱۹۶۳، سناتور جونیور ایالات متحده از کنتاکی ست. او پسر ران پال، نماینده سابق جمهوری‌خواه کنگره و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا (۲۰۱۲) از تگزاس، است. او اولین سناتور در تاریخ آمریکا ست که در کنار یکی از والدین‌اش در مجلس نمایندگان، خدمت کرده‌است. پال در هر دو گوش خود از سمعک استفاده می‌کند.

اما از جبهه دموکرات‌ها جب بوش، برادر، جرج دبیلو بوش نیز برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده است. کاندیداتوری او بارها مطرح شده و همچنان نیز ادامه دارد.

در کنار این گزینه ها، قطعا گزینه های دیگری نیز برای انتخابات سال 2016 خواهند بود که باید در روزهای آینده در انتظار آن‌ها بود. اما آنچه از شرایط بر می آید این است که جامعه آمریکا هنوز هیچکدام از این کاندیداها را در قواره ریاست جمهوری خود نمی‌دانند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
اما از جبهه دموکرات‌ها جب بوش، برادر، جرج دبیلو بوش نیز برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده
؟!!!!
جمهوریخواهه ه ه ه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار