تقی زاده برگزاری جلسه مشترکی با اداره کل امور عشایر استان جهت همفکری و برنامه ریزی لازم برای برگزاری ششمین جشنواره کوچ عشایر را یادآور شد و افزود: سومین جلسه ستاد برگزاری جشنواره روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه ساعت 10 صبح در محل فرمانداری تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ 28 April 2016
توانمندی های عشایر و ظرفیت های گردشگری استان اردبیل در ششمین جشنواره ملی کوچ عشایر شهرستان بیله سوار به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، جلسه هماهنگی برگزاری ششمین جشنواره ملی کوچ عشایر با حضور معاونان و جمعی از کارشناسان و مسئولان این اداره کل صبح امروز نهم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

قادر تقی زاده با بیان اینکه دبیری جشنواره و مسئولیت کمیته تبلیغات بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مسئولیت ستاد اجرایی جشنواره برعهده اداره کل امور عشایری استان خواهد بود، گفت: مقرر شده است تمامی ادارات و کمیته های عضو ستاد برگزاری جشنواره از جمله کمیته های تبلیغات، امداد و نجات، اطلاع رسانی، انتظامی و ترافیک شهری، کمیته فرهنگی و هنری و کمیته ورزش و بازی های بومی و محلی اقدامات و برنامه ریزی های خود را تا دهم اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره اعلام کنند.

وی با اشاره به برپایی غرفه عکس شهدای عشایر و اجرای برنامه تیراندازی توسط بسیج ناحیه عشایر در این جشنواره، اظهار داشت: همچنین در این جشنواره، نزدیک به 20 تا 25 غرفه برای نمایش توانمندی های عشایر، صنایع دستی و ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان برپا می شود.

تقی زاده برپایی غرفه ها، دعوت از خبرگزاری ها، تهیه اقلام تبلیغاتی از قبیل پوستر، بنر و کارت دعوت، لوح تقدیر و تندیس جشنواره، تهیه گزارش نهایی برگزاری جشنواره و مکاتبه با مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها جهت اطلاع رسانی برگزاری این جشنواره به دفاتر خدمات مسافرتی را برعهده دبیر جشنواره و کمیته تبلیغات عنوان کرد و افزود: برپایی آلاچیق، آئین ها و موسیقی سنتی عشایر، برگزاری کوچ عشایر و مراسم عروسی به صورت نمادین، تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان عشایر، هماهنگی و دعوت از عشایر سایر استان ها جهت نمایش زندگی عشایر، هماهنگی و دعوت از طوایف عشایری جهت حضور فعال در جشنواره نیز توسط اداره کل امور عشایری استان انجام خواهد شد.

وی برگزاری جلسه مشترکی با اداره کل امور عشایر استان جهت همفکری و برنامه ریزی لازم برای برگزاری ششمین جشنواره کوچ عشایر را یادآور شد و افزود: سومین جلسه ستاد برگزاری جشنواره روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه ساعت 10 صبح در محل فرمانداری تشکیل خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول؛ ششمین جشنواره ملی کوچ عشایر با مشارکت و همکاری فرماندار شهرستان بیله سوار به عنوان رئیس ستاد شهرستانی برگزاری جشنواره، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور عشایری استان و ادارات عضو ستاد برگزاری جشنواره از جمله جمعیت هلال احمر استان، فرماندهی انتظامی و پلیس راه و راهور، صدا و سیما، بخش داری ها و شهرداری ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان بیله سوار و رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی برگزار می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار