کد خبر: ۲۱۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 15 April 2016

دکتر یاشار پورمجیدبرخی اعضای شورا حداقل حرمت شعار

مدیران شهرداری اردبیل در آغاز فصل کاری ، بیش از هر زمان دیگری به آرامش نیاز دارند تا با تمرکز لازم برای تحقق برنامه های مصوب شده تلاش کنند. با این حال در هفته ای که گذشت ، خبر درگیری برخی اعضای شورا و اطرافیان آنها با شهردار لطف اللهیان موجب نگرانی دوستداران توسعه و پیشرفت اردبیل شد.

جدا از آنکه شوراها به عنوان پارلمان محلی باید سرمشق جامعه در رفتار و گفتار مدنی باشند ، از اعضای محترم شورا انتظار می رود دست کم در فصل کاری محدود اردبیل ، از افتادن در دام حاشیه ها اجتناب کنند. اختلاف نظر شورا و شهردار امری طبیعی است اما تدبیر ایجاب می کند این اختلاف نظرها اولا به شکل مدنی و قانونی حل و فصل شوند و دوما هر گونه تفاوت سلیقه و نظری در شش ماهه دوم سال رفع و رجوع شود و نه در آغاز فصل کاری !

البته شاید سرگرم شدن اعضای شورای شهر اردبیل به تبلیغ کاندیداهای مجلس عمده ترین دلیل باز ماندن پرونده اختلاف نظر شورا با شهردار در بحث هایی نظیر عزل و نصب ها باشد اما باز هم از کسانی که مدعی اند برای اعتلای جامعه خود را درگیر تبلیغات انتخاباتی کرده اند ، انتظار می رود در آغاز فصل کاری با از خودگذشتگی ، نظرات خود را فدای منافع کلان شهروندان کنند و با ایجاد فضای آرام به مدیریت شهری کمک کنند تا نهایت انرژی خود را صرف کار کند.

در عین حال اینکه هر بار اطرافیان اعضای شورا وارد ماجرا شوند ، تناسبی با توسعه یافتگی اجتماعی ندارد. انعکاس این درگیری ها که در این دوره و زمانه به مدد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مثل برق و باد در سطح کشور می پیچد ، برای اعتبار اردبیل بسیار پرهزینه است و آبروی مردم شهر اردبیل را زیر سئوال می برد.

به ویژه آنکه شعار و برنامه اصلی مهندس لطف اللهیان ، توسعه اجتماعی است و رفتارهای تاسف بار با مهندس لطف اللهیان تناسبی با شعار یاد شده ندارد. شعارهایی که از قضا خود اعضای شورا به هنگام انتخاب شهردار به آن رای داده اند.

نکته دیگر آنکه وقتی اقشار عوام و کمتر آگاه جامعه اشتباهی نظیر درگیری در بیمارستان فاطمی را مرتکب می شوند ، خیلی از آقایان مسئول فریاد وا اسفا سر می دهند و خواهان برخورد با متخلفان در کمترین زمان ممکن می شوند اما عجیب است که وقتی یک رفتار ناشایست برای چندین بار پی در پی از طرف برخی خواص و سیاسیون بروز می کند، همین مسئولان مدعی ، سکوت معناداری می کنند و این رویه تبعیض آمیز به هیچ وجه با روح عدالت و جوانمردی سازگار نیست .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
سلام یاشار جان هرکسی مثل شما مدیریت بلد نیست که...!بد نیست برا اعضای شورا و علی الخصوص پرسنل محترم شهرداری اردبیل یه دوره ای بذارید و از دانسته هایتان مستفیضشان کنید! با حرف نشد با تهدید! بالاخره باید یه جوری تو مخشون خواسته هاتو جا کنی دیگه... مگه نه؟!!
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: کاربر محترم لطفا بدبینی ها و تخیلات خود را در قضاوت دخیل نکنید
موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
باسلام ،این نوع درگیزی ها جز عوام فریبی در اردبیل محسوب می شود .مگر ما نماینده ای که الان اصلاح طلب کشوری هست نداشتیم که با بزن بهادری و توهین به شخصیت خواص خودش را مطرح می کرد.مردم اردبیل باید کمی حافظه خود را بررسی کنند و یادی کنند از مرحوم خسروی که چگونه با توهین به ایشان نماینده شما خودش را مطرح می کرد
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
وای به روزی که بگندد نمک...
شورای شهر هر روز بدتر از دیروز!
به همه مسائل ورود می کنند، البته به جز مسائل مرتبط با مدیریت شهری!
علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
وقتی مردم جو گیر میشوند و بر اساس ریخت و قیافه و ... رای می دهند و توجهی به شخصیت و تخصص و تجربه برای یک جایگاهی مثل شورای شهر ندارند در نهایت باید شاهد این مسائل هم باشیم....
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
سلام -اگر عضو محترم شورای شهر اردبیل ناراحت نشوند بايد گفت ايشان اگر مطلب خاصي از هدر رفتن بيت المال با هر عنواني در شهرداري دارند را با مدرك به مراجع ذيصلاح ارجاع بدهند و هر دوره با ايجاد هياهو و درگيري تبليغات انتخاباتي راه اندازي نكنند و....
ايضا اگر اعتراض صحيح باشد و دليل درگيري هم موجه باشد در مجموعه شهرداري و شوراي شهر تعريف دارد و ورود اطرافیان عضو شورا به ماجرا و درگيري مخصوصا براي فردي كه شغل نظامي دارد خلاف قانون بوده و قوه قضائيه و حفاظت نهاد نظامي بايد پيگير تخلف ايشان و مجرميت دخالت در امور غير مرتبط رسيدگي كنند .
اعضا محترم شوراي شهر اردبيل خوب ميدانند كه اگر قرار باشد اطرافیان محترم تک تک اعضا ، در امور اداري شورا دخالت كنند و درگير شوند خود اعضای شورا فرصت سر خاراندن را نخواهند داشت پس درس عبرتي باشد براي عضو مورد بحث شورا ، كه يا بايد قانونی رسيدگي كند يا وارد اين بازيها نشويد تا در مواقع سخت ، نياز به حضور اطرافیان نباشد و دردسر ساز نشود .
محبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
احسنت بر این قلم شما جناب دکتر پورمجید
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
جناب سید کاظم موسوی هشیار باشند که اعلام حمایت ناگهانی یکی از اعضای شورا از ایشان صرفا برای فرار از مخمصه ای است که داخل آن گیر افتاده است ...
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
آقا یا خانوم محبی لطفا پاچه خواری نفرمایید آقای پورمجید شعر رمانتیک نگفتن که اینجوری رفتین تو حس و حال جوگیر شدین نظری در مورد موضوع دارین بفرمایید چیکار به قلمش دارین......!!!
موسی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
واقعا در پاراگراف آخر به نکته خوبی اشاره کردید و مردم منتظر نحوه برخورد با افراد خاطی در ضرب و شتم شهردار هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار