مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان:
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان از تامین نیازهای صنعت برق استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 08 April 2015

به گزارش ایرنا، حسین صبوری در جلسه بررسی پروژه های آب و برق در دست اجرای استان اردبیل افزود: در استان اردبیل از سال 93 تا 97 تعداد 54 پروژه با اعتباری بالغ بر 880 میلیارد ریال اجرا خواهد شد و با تکمیل و اجرای این پروژ ها علاوه بر برطرف شدن نیازهای جدید در استان شاهد افزایش اطمینان و تامین برق استان و توسعه نیازهای آتی و افزایش ظرفیت آن خواهیم بود.

وی گفت: استان اردبیل دارای یک هزار و 421 چاه کشاورزی برق دار است که از بین آنها 855 حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند است.

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل ، استاندار اردبیل هم دراین جلسه با اشاره به هزینه کرد دو هزار و 400 میلیارد ریال در بخش توزیع نیروی برق استان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان در قالب هشت پروژه که از آن سه پروژه از جمله ایجاد و تقویت پست های اردبیل ، گرمی و خلخال با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در حال اجراست و در اواخر سال 95 به بهره برداری خواهند رسید.

مجید خدابخش از انتقال خط برق به طول 150 کیلومتر خبرداد و افزود: این خط از نیروگاه سبلان به میانه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد ریال اجرا می شود و در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در زمینه دیگر پروژه های در دست اجرای توزیع و انتقال برق استان گفت: با توسعه و اتمام پست برق مغان شهرستان پارس آباد و اتصال استان اردبیل به شبکه سراسری به مرتفع شدن بخشی از مشکلات فراروی در زمینه تولید شبکه سبلان کمک شایانی خواهد نمود.

خدابخش افزود: به رغم این که استان اردبیل در زمینه توزیع برق وضعیت مطلوبی دارد مدیران دست اندرکاران این مجموعه باید با مدیریت صحیح و با همدلی و همزبانی مردم در مصرف بهینه برق خانگی و صنعتی زمینه های شکوفایی بیشتر در این صنعت را فراهم کنند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در زمینه توزیع و انتقال برق 100 درصد جمعیت شهری و 99.5 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت برق برخوردارند.

وی با مهم شمردن آب و فاضلاب شهری در توسعه و عمران منطقه گفت: در حوزه آب و فاضلاب شهری امسال 240 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه ها هزینه خواهد شد.

او همچنین در زمینه پروژه های آب و فاضلاب روستایی نیز بیان کرد: مجموع پروژه های اجرا شده در حوزه آب و فاضلاب روستایی 198 پروژه است و تمام پروژه ها فعال و از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردارند و برای اجرای آنها 390 میلیارد ریال اختصاص یافته که تا به حال 250 میلیارد ریال برای اجرای پروژه ها هزینه شده است.

خدابخش در زمینه آب منطقه ای استان گفت: در این حوزه احداث سدها از جمله سد گیوی ، سد عمارت و سدپامچی ، مطالعات آب از چشمه گورگور به اردبیل ، مطالعات و احداث خط انتقال آب شرب اردبیل از رودخانه قزل اوزن به روش BOT و بهره برداری از واحد چهارم ایستگاه پمپاژ شناور سد یامچی از مهم ترین پروژه های آب منطقه ای در استان است و با اجرا و تکمیل پروژه های توزیع برق و آب در منطقه شاهد پیشرفت و توسعه عمران و آبادانی در استان خواهیم بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار