روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با صدور اطلاعیه ای داشتن زنجیر چرخ برای تردد خودروها در گردنه های کوهستانی این استان را ضروری اعلام کرد.
کد خبر: ۱۹۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 16 March 2016

به گزارش ایرنا ، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: بارش برف که از اوایل صبح امروز آغاز شده در مناطق کوهستانی و گردنه ها با کولاک همراه است.
بر اساس گزارش روز چهارشنبه مرکز مدیریت راههای استان اردبیل ، بارش برف هم اکنون در بیشتر محورهای استان ادامه دارد و سطح جاده ها خیس و لغزنده است.
این گزارش همچنین افزوده است: جز محور خلخال به پونل که به علت احتمال ریزش بهمن مسدود اعلام شده تمام راههای ارتباطی استان باز بوده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
این مرکز به رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی این استان را دارند توصیه کرد
علاوه بر زنجیر چرخ دیگر تجهیزات ایمنی زمستانی همراه داشته و با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.
رییس اداره راه و شهرسازی نمین نیز از ادامه بارش برف در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.
بهرام سرش خیاوی در بازدید از عملیات برفروبی محور اردبیل ، آستارا گفت: راهداران این اداره از آغازین ساعات بارش در محورها حاضر شده و نسبت به برفروبی و یخ زدایی سطح جاده ها اقدام می کنند.
وی افزود: هیچ مشکلی در تردد وسایط نقلیه وجود ندارد.
او اظهار کرد: راهداری شهرستان نمین با امکانات در اختیار خود تا پایان تعطیلات نوروز در راههای ارتباطی استان حضور خواهند داشت و گشت های راهداری بر رفت و آمد خودروها نظارت خواهند داشت.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب های بسیار تندی به زمین های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت های کم ارتفاع استان های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می شود و به همین لحاظ جاده های این استان اغلب دارای پیچ ها و شیب های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت گذر به نام های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره آغاج و اسلام آباد در راه های ارتباطی این استان قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار