کد خبر: ۱۸۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 27 February 2016

دکتر حسین واثقی

پس از ماه ها التهاب و کشمکش و زورآزمایی و وزن کشی سیاسی و روزها و شب ها تبلیغات و برنامه ریزی و کار مداوم و پس از هزاران هزار تحلیل و مقاله و ویژه نامه و دیروز مهمترین ماراتون سیاسی دهه اخیر در سطح داخلی کشور به پایان رسید.

ماه ها کار مداوم احزاب و جریان ها و تلاش خستگی ناپذیر سیاسیون طیف ها در جلب نظر اذهان و افکار عمومی به سمت خود و جذب آرای آنان به طرف کاندیدای خود یا حزب و طیف خود. پس از بی بدیل ترین زور آزمایی سیاسی تاریخ انقلاب در سطح مجلس خبرگان و شواری اسلامی، انتخابات دیروز به ثمر نشست و امروز یک پیام روشن و واضح از صندوق های رای صادر شد. پیامی برای احزاب، طیف ها و جریان های سیاسی و افراد و کاندیداها. پیامی که خیلی ساده ولی مهم و حساس است.

آری یا نه !

همه احزاب و طیف ها همه پس از این همه تلاش منتظر دو کد بودند. منتظر بودند تا دریابند که کدام کد به آنها از طرف صندوق ها ارسال خواهد شد. این کدها نشانگر بسیاری از برنامه های گذشته و آینده و درست یا غلط بودن آنان و نیز پیامی برای ورود به آینده از کدام مسیر است .

آری؛ برای هر حزب، طیف و کاندیدا یعنی که رویه شما را در گذشته دیدیم و مورد قبول واقع شد و نیز برنامه و تلاش های شما برای آینده را نیز قبول خواهیم کرد و به شما فرصتی جهت اجرای آن چه که گفتید خواهیم داد.

نه؛ یعنی تک تک افعال و افکار شما را در آن چه که گذشت مشاهده کردیم و آنانی را که نشان از تندروی ، کج روی و بیراهه رفتن داشتند را در ذهن سپاردیم و نیز آن چه را که برای مسیر آینده ذکر کردید که چگونه می پیمایید را نیز دیدیم و آنچه که جواب ما است نه به شماست زیرا که با لحاظ کردن تندروی ها، کند روی ها، کج روی ها و بیراهه روی ها و در نظر داشتن ناکار آمدی نقشه پیمودن مسیر آینده را که ذکر کردید به این نتیجه رسیدیم که با این نه هشدار دهیم که مسیرتان از ما ملت فاصله دارد و تاکید کنیم که ما را در نظر گیرید. امروز هر آنان که نه شنیدند باید تامل کنند و بیاندیشند که چرا نه !!! و آنان که آری گرفتند باید تلاش کنند تا برای آنچه که آری گرفتند چیزی کم نگذارند و صحیح عمل کنند برای آنان که آری گفتند.

اما فارغ از این ها از امروز ماموریت مهم آغاز می گردد، از امروز هر فرد و شخصی که آری گرفت از مردم باید بکوشد و تلاش کند تا برای آنچه که گفت و دلیل آورد تا آری بگیرد را جامه عمل پوشاند و زینت بخشد این آری مردم را به خشنودی آنان و آن مهم است که آنان که آری گفتند از گفتن این آری در سال های بعد خرسند باشند و نه در خسران این که چرا نه نگفتند و ...

ماموریت مهم نمایندگان از امروز این است که آنان که آری گفته اند در سال های بعد از این آری و انتخاب خوشحال باشند .... حال آنکه مسیر خرسند کردن اینان بس راهی دراز و سخت خواهد بود و نیاز به مردانی با اراده پولادین و کمر همت بسته در راه خرسندی آنان دارد.

شرکت مردم در انتخابات و حضور مردم در صحنه موجب شد که همه اتفاقات با اراده‏ ی مردم و توسط فکر و عقلانیت مردم رقم بخورد. دیروز در پای صندوق های رای یک انتخابات سالم، همگانی و با مشارکت بالای مردم را شاهد بودیم. این مردم‏سالاری ، که نتیجه خون شهدا و پایداری مردان بزرگ سپهر سیاسی ایران است امروز به نقطه پایان خود رسید و این در صحنه بودن فارغ از انتخاب هر شخصی یک پیروزی بزرگ است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
سلام - دوست من
مطمئن هستيد سالم سالم بود ؟؟؟؟؟
خيابان دانش كه ناسالم ميديد !!!!!!
اميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
با سلام، آقاي دكتر مطالب شما واقيت هاي جامعه امروز ما است با تشكر. بي شك هر جامعه اي براي رسيدن به سرمنزل مقصود بايد راه پر نشيب و فرازي را طي كند و صبر و شكيبايي در اين راه مهم كه اينده اي درخشان را بدنبال دارد از ضروريات بشمار مي رود. اين راه كه از آن بعنوان دموكراسي و يا مردم سالاري ديني نام مي بريم امروز در جامعه ما شروع شده و بحمدالله در اين مسير قرار گرفتيم. آنچه حائز اهميت است و مسئولين امر بايد بدانند اينكه امروز مردم ديار ما آگاه و از فرهنگ غني سياسي بالايي برخوردارند اگر فرصتي به مسئولي داده مي شود تازه اين اول كار است و در واقع عملكرد مسئولان زير ذره بين حساس مردم قرار دارد و هرگونه كم كاري ،كندكاري و ضعف در مديريت مردم را از شما دور و راي را به ديگري واگذار خواهد كرد.اما همه در معرض آزمايش اند اول از جانب خداوند متعال بعد از جانب ملت آگاه.اميدواريم نمايندگان استان ما هم در عرصه سياست و بويژه در عرصه اخلاق نمايندگان خوبي براي استان شهيد پرور باشند. كه اينگونه هم هست.با آرزوي موفقيت و خسته نباشيد به نمايندگان دوره قبل. شهروند اردبيلي مقيم تهران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار