نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به حوادث دیروز منطقه نارداران باکو گفت: دیروز در جمهوری آذربایجان اتفاقی افتاد که باعث نگرانی ما شده است و بر اساس شواهد چند نفر در این حادثه کشته شده اند.
کد خبر: ۱۳۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 27 November 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: از
آنجایی که که علما محل رجوع مردم هستند به همین جهت از دیروز مراجعه های زیادی از کشور آذربایجان و از آذری های ایران به ما شده و از این موضوع بشدت اظهار نگرانی کردند که امید می رود دولت آذربایجان با تدبیر خود اجازه ندهد که وضع وخیم تر شود.
براساس گزارش منابع خبری در درگیری پلیس جمهوری اذربایجان با مردم نارداران از توابع باکو شش نفر کشته و چند نفر زخمی شدند و پلیس در این درگیری چند نفر از جمله طالع باقر اف رییس جنبش اتحاد مسمانان این کشور را بازداشت کرد.
وزارت کشور جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد: این عملیات با هدف دستگیری سرکردگان گروه موسوم به « اتحاد اسلامی » صورت گرفت و در آن چهار فرد افراطی و دو مامور پلیس کشته شدند.
امام جمعه اردبیل در ادامه سخنانش افزود: رایزنی یک و نیم ساعته ولادیمیر پوتین رییس ابرقدرت شرق با رهبر معظم انقلاب نشانگر رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی در جهان است.
آیت الله عاملی بیان کرد: در سال 1357 و اوایل انقلاب اسلامی کسی باور نمی کرد که انقلاب اسلامی به جایی برسد که رییس ابرقدرتی به انتخاب ایران بعنوان شریک استراتژیک خود افتخار کند.
وی افزود: عزت و ذلت ملت ها در گرو عملکرد حکومت هاست و ما از این موقعیت استثنایی برای کشور می فهمیم که راهی را که ملت با رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری طی کرده همان راه مقاومت و پافشاری بر اصول بوده و عزت آینده ما نیز در ادامه همین سیاست است.
وی با اشاره به اینکه دولت روسیه اعلام کرده که از جهت تجاری و تأمین نیازهای خوراکی ایران و مراکش را جایگزین ترکیه خواهد کرد افزود: پوتین در سفر خود به ایران خط اعتباری پنج میلیارد دلاری برای ایران باز کرده که این فرصت استثنایی امتحان بزرگی برای مسئولان اجرایی کشور است تا مقدار قابلیت خود را نشان دهند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به سالروز شهادت سید حسن مدرس، وی را نماینده ای الگو ، جامع و تراز نظام جمهوری اسلامی دانست و از هموطنان خواست با چنین معیار فاخری برای حساس ترین مرکز تصمیم گیری کشور، نماینده انتخاب کنند.
وی افزود: اولین شرط نماینده آرمانی این است که از سر وظیفه شرعی در انتخابات حاضر شود که در این صورت هیچ وقت راه های غیرقانونی و غیر شرعی، هزینه های سنگین، رقابت های منفی، رفتن به سراغ دلال ها را اجرایی نمی کند.
امام جمعه اردبیل در خطبه اول نماز جمعه اردبیل نیز با اشاره به شایعه پراکنی به عنوان وسیله ای برای بدنام کردن افراد ، گفت: شایعه وسیله ای بی زحمت و یا کم هزینه برای بدنام کردن رقبای تجاری ، سیاسی و عیب گذاری بر دیگران است.
وی با بیان اینکه در موقعیت های گوناگون باید شایعات را بشناسیم ، افزود: شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین حوزه های شایعه پراکنی است که باعث التهاب در بین مردم می شود و جوانان باید با آگاهی از این امر خود را به استفاده از این شبکه ها معتاد نسازند.
وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر پرهیز از باور شایعه و سخن پراکنی های بدون نام و نشان ، گفت: راهکار دین اسلام برای جلوگیری از شایعه این است که افراد باید بدون قید و شرط هر حرف و شایعه ای را قبول نکرده و به دنبال منبع سخن و حقیقت باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار