شهردار منطقه١١ مشهد در توجیه بدحجابی در بوستان ملت مشهد مطرح کرد؛
شهردار منطقه 11 مشهد در توجیه وضعیت نامناسب حجاب برخی افراد در بوستان ملت مشهد گفت: موضوع حجاب، بحث داخل پارک ملت و خارج از آن ندارد، چراکه اگر بعضا بدحجابی در پارک ملت مشاهده شده امثال آن در بسیاری از معابر شهر نیز مشاهده می‌شود...
کد خبر: ۱۲۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 09 November 2015
به گزارش تابناک رضوی، محمود برهانی، شهردار منطقه١١ مشهد گفت: ما در پارک‌های بزرگ ازجمله بوستان ملت به‌خاطر مسائل انتظامی و مشکلات خاص از بسیج سازندگی دعوت کرده‌ایم و بحث حفظ امنیت و نگهبانی را به آن ها سپرده‌ایم که در همین راستا اقدامات مختلفی چون تذکر به بدحجابان در فضای پارک صورت گرفته است، همچنین فضای اجتماعی پارک رصد شده و در صورت لزوم برخورد ارشادی و مناسب با ناهنجاری‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه فضای پارک ملت فضایی عمومی و کلان است و از تمام اقشار و طیف‌های اجتماعی در آن حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: فضا باید برای حضور اقشار مردم فراهم باشد، مگر اینکه رفتاری هنجارشکن داشته باشند که دراین صورت برخورد خواهد شد.

اجرای طرح رحمت در بوستان ملت

وی ادامه داد: موضوع حجاب، بحث داخل پارک ملت و خارج از آن ندارد، چراکه اگر بعضا بدحجابی در پارک ملت مشاهده شده امثال آن در بسیاری از معابر شهر نیز مشاهده می‌شود که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی مسئولان مربوطه است، ولی ما در شهرداری منطقه١١ براساس وظایف کاری خود به بحث اطلاع‌رسانی و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در این بوستان اقدام کرده‌ایم.
شهردار منطقه١١ مشهد به اجرای طرح رحمت در بوستان ملت که با همکاری شهرداری و دستگاه قضایی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، اشاره کرد و متذکر شد: در این طرح نقاط آسیب‌خیز بوستان ملت شناسایی شد که در آن خریدوفروش مواد مخدر و کارهای تیمی انجام می‌شد و اقدام لازم از سوی معاونت پیشگیری انجام شد.

ساخت مسجد در ضلع شمالی بوستان
برهانی اجرای طرح رحمت را اقدامی زیرپوستی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در بوستان ملت اعلام کرد و ادامه داد: شهرداری منطقه١١ در ضلع شمالی بوستان ملت درحال ساخت یک مسجد دیگر است که تا دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد و به معنوی‌کردن فضای پارک کمک
خواهد کرد.
شهردار منطقه١١ مشهد همچنین به روزنامه شهرداری مشهد تصریح کرد: خیلی از گروه‌های ورزشی که برای ورزش به پارک ملت می‌آیند، افراد سالمند هستند که قصد ورزش‌کردن دارند البته در کنار آنان جوانان نیز حضور دارند و نباید با نگاه تنگ‌نظرانه فضای پرانرژی این بوستان را خدشه‌دار کرد. البته مصادیق بدحجابی وجود داد اما در سایر نقاط شهر نیز وجود دارد که باید برای حل آن دستگاه‌های متولی اقدام کنند.
برهانی با تاکید بر اینکه توسعه فضای فرهنگی، بازسازی نمازخانه پارک ملت و وجود مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) تا حدودی توانسته فضای بوستان ملت را فرهنگی کند، خاطرنشان کرد: ما از هرگونه پیشنهاد اجراشدنی از سوی شهروندان به‌منظور کمک به بهبود فضای پارک ملت استقبال می‌کنیم تا به پررنگ‌شدن حضور بیشتر مردم و افزایش رضایت آنان منجر شود.
برچسب ها: پارک ملت ، مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار