صولت مرتضوی:
شهردار مشهد با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیئت‌دولت به مازندران گفت:دولتی‌ها در این سفر به‌اذعان رسانه‌ها حدود ١٧٠میلیارد تومان پروژه را افتتاح کردند؛ اما در پروژه‌های شهری مشهد فقط در شش‌ماهه نخست امسال برای توسعه خط یک قطار‌شهری، رقمی حدود 200میلیارد تومان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 14 October 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، سید‌صولت مرتضوی شب گذشته در آیین بهره‌برداری از سیزده پروژه شهری در منطقه١٠ شهرداری مشهد، اظهار کرد: وسعت و گستردگی حجم کار در پروژه‌های شهری این کلان‌شهر، نشانی از جایگاه ویژه مشهد در میان دیگر کلان‌شهرها دارد.

افتتاح مردمی ١٣‌پروژه شهری

شهردار مشهد افزود: مرتضوی در ادامه خواستار نگاه ویژه دولت به مدیریت شهری مشهد شد و افزود: من در همین‌جا لازم می‌دانم گلایه‌ای نسبت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشم و آن‌هم اینکه کاهش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از دیدگاه و منظر ما نیازمند کار کارشناسی بیشتری بود.
وی در ادامه رسیدن به دموکراسی مردم‌سالارانه، گسترش مشارکت‌های مردمی و تحقق اقتصاد مقاومتی در اجرای پروژه‌های شهری را مستلزم حضور تعداد قابل‌نیاز اعضای شورای اسلامی شهر عنوان کرد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: برای شهر مشهد و امور شهری آن ٩هزارمیلیاد تومان بودجه در‌نظر گرفته شده است که این رقم به‌نوعی حکایت از حجم و گستردگی امور اجرایی شهرداری مشهد دارد.
 
وی در ادامه نیم‌نگاهی به تعاملات دولت و شهرداری‌ها داشت و تصریح کرد: با درنظر‌گرفتن شرایط اقتصادی حال‌ و محدودکردن منابع شهرداری‌ها باید تعامل گسترده‌ای به‌منظور اجرای پروژه‌های شهرداری‌ها با دولت صورت پذیرد و در این ارتباط قوانینی وضع شود که بستر را برای اجرای امور شهری تسهیل کند.
همچنین روزنامه شهرداری مشهد، به نقل از مرتضوی، نوشت که وزنه‌زدن به پای شهرداری‌ها خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و مسئولان باید با مقررات‌زدایی و آزادکردن منابع کلان، شرایط را برای اجرای پروژه‌های شهری و حضور گسترده سرمایه‌گذاران فراهم کنند.
وی تاکید کرد: شهرداری با نصب‌العین قرار‌دادن منویات مقام معظم رهبری در‌خصوص نگاه به ظرفیت‌های درونی کشور در شرایط رکود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیروی انسانی و منابع داخلی، بر اجرای کامل امور شهری مشهد سعی ‌دارد.
شهردار مشهد در ادامه این مراسم به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در ارتباط با بسته امید خروج از رکود نیز اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور در نطق اخیر خود از تدوین بسته امید برای خروج از رکود خبر دادند و در این ارتباط خواهش من به‌عنوان یکی از شهرداران کلان‌شهرهای ایران، رونمایی هرچه‌سریع‌تر از این بسته است.

مرتضوی همچنین در حاشیه این آیین بدون اشاره به رقم واقعی حقوق شهردار و معاونان شهرداری مشهد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی‌بر حقوق‌های پرسنل شهرداری مشهد، اظهار کرد: متاسفانه همکاران ما در شهرداری جزو مظلوم‌ترین پرسنل دولت هستند؛ به‌دلیل اینکه چندین‌بار نظام پرداخت حقوق در کل کشور تغییر پیدا کرد، اما در شهرداری‌های کشور براساس نظام قبلی حقوق کارمندان پرداخت می‌شود.وی افزود: برای ترمیم حقوق کارمندان لایحه‌ای را به شورای اسلامی شهر فرستادیم تا از طریق آن حقوق کارمندان در یک چارچوب قانونی ترمیم شود.


.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار