گاز طبیعی فشرده سی ان جی جایگزینی مناسب در بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور است و سهم این سوخت باید در سبد سوخت کشور افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 26 February 2023

به گزارش تابناک اردبیل، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل از رشد مصرف گاز طبیعی فشرده در این استان خبر داد و گفت: گاز طبیعی فشرده سی ان جی جایگزینی مناسب در بهینه‌سازی مصرف سیدحجت مدنی اظهار کرد: مصرف این سوخت پاک در ۳۳۵ روز گذشته سال جاری در این استان بیش از ۲۱۶ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۴ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به پتانسیل تولید گاز طبیعی فشرده در کشور افزود: تلاش شده سهم گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گاز در سراسر استان گسترده شده امکان استفاده از این سوخت به عنوان سوخت خودرو‌ها وجود دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل با اشاره به آلایندگی بسیار پایین این سوخت در مقایسه با سایر سوخت‌ها یادآورشد: طی سال‌های اخیر استفاده از سوخت‌های جایگزین به‌ویژه سی ان جی در بخش حمل و نقل مورد توجه دولت قرار گرفته است.
در استان اردبیل ۷۰ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی، به طور میانگین روزانه بالغ بر ۶۴۶ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در بازه زمانی یاد شده به خودرو‌های گازسوز در سراسر استان عرضه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار