مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از اجرای طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن در ۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی استان خبر داد و گفت: به منظور ارائه خدمات بهینه به مسافران و رانندگان در ایام نوروز نظارت بر مجتمع‌های خدمات بین‌راهی تشدید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ 26 February 2023

به گزارش تابناک اردبیل، کلیم‌الله وثوقی در بازدید از مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی سحر با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح مهم با شعار سفر ایمن با یاد خدا و همراهی شما در کیلومتر ۹۸ محور اردبیل - پارس‌آباد (مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی سحر) و کیلومتر ۷۷ محور اردبیل - سرچم (مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی ارم کوثر) اجرا خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: طرح نوروزی پویش همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ، هنری و ارائه پیام های ایمنی و ترافیکی اجرا خواهد شد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ماه مبارک رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن ، فرهنگ و هنر ایران اسلامی ،کمک به احیای موسیقی ایرانی به‌ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی و ترغیب مسافران به توقف در مسیرهای منتخب را از جمله اهداف اجرای طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن ذکر کرد.

وی افزود: برای دستیابی به اهداف مهم این طرح پایگاه‌های فرهنگی و آموزشی در شبکه راه‌های شریانی کشور در نوروز ۱۴۰۲ میزبان مسافران خواهند بود تا در قالب پویش همراهان سفر ایمن ضمن آموزش‌های ترافیکی لازم به خانواده‌ها، با اجرای برنامه‌های هنری متنوع نشاط همگانی را برای کاربران جاده‌ای به ارمغان آورند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین با اشاره به توزیع اقلام فرهنگی و برشور در بین مسافران نوروزی گفت: در این بروشور نقشه استان اردبیل ، اطلاعات و موقعیت مکانی راهدارخانه ها، مراکز امدادی و مجتمع‌های رفاهی فعال در محورهای مواصلاتی درج شده که در تعطیلات نوروزی در ورودی استان و مجتمع های خدماتی رفاهی بین‌راهی توزیع می‌شود.

وثوقی با تأکید بر استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در ازای هر ۲ ساعت رانندگی ، بهترین محل توقف و استراحت را مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی برشمرد و افزود: کاربران جاده‌ای، می‌توانند با بهره‌گیری از سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل ارائه خدمات متمرکز و مناسب ، کاهش اتلاف وقت و فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران ، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد در جاده‌ها ، ایجاد بستر مناسب جهت اشتغالزایی ، کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و روان سازی ترافیک راه‌ها و فراهم‌سازی امکانات مناسب در جهت گسترش فرهنگ اقامه نماز را از جمله اهداف مهم در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی ذکر کرد.

وثوقی با بیان اینکه برای ارتقای سطح خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای نظارت ویژه‌ای بر عملکرد مجتمع‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد : در این بازدیدها وضعیت نمازخانه، رستوران ، سرویس‌های بهداشتی، فروشگاه ، راه دسترسی ، فضاسازی مناسب، نظافت عمومی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار