دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای کشور گفت: ۷ میلیون ایرانی، بازی موبایلی به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 27 November 2022

به گزارش تابناک اردبیل، محمدصادق دهنوی شامگاه شنبه در آئین اختتامیه هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: بعد از برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در مشهد، این بار در مهد تشیع دارالارشاد اردبیل حاضر شدیم تا در این استان نیز علاقه‌مندان گردهم آمده و به صورت حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری جام جهانی، شرکت‌کنندگان در این رویداد در بازی فیفا ۲۲ رقابت کرده تا امروز شاهد معرفی منتخبان باشیم.

دبیر هفتمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی کشور گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته تا در دوره جدید فعالیت از تمرکز در پایتخت خودداری کرده و در همه شهرها و استان‌ها منهای مرکز، توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را انجام دهد.

دهنوی افزود: در ۶ دوره گذشته به ویژه در ایام کرونا این رویداد غیرحضوری و در فضای مجازی برگزار شد اما در هفتمین دوره تصمیم گرفتیم در استان‌های مختلف نظیر اردبیل، خراسان رضوی‌، مازندران، قزوین و خوزستان این رویداد را برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۵ شهرستان تهران نیز به دور از تمرکز در پایتخت رقابت خود را انجام دادند و ما تلاش کردیم با همکاری آموزش و پرورش دوره‌های آموزشی را برای دبیران کتاب سواد رسانه‌ای برگزار کنیم.

دهنوی از استقرار انیستیتوی بازی‌های رایانه‌ای در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ۳۰ میلیون مخاطب بازی‌های رایانه‌ای در کشور به صورت حرفه‌ای بازی موبایلی و ویدئویی انجام می‌دهند که بیش از ۹۰ درصد آنها شناسایی و سازماندهی شده‌اند.

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای کشور از فعال بودن ۷ میلیون نفر در بازی‌های موبایلی خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار نفر در زیست‌بوم بازی‌های رایانه‌ای شاغل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار