مدیرکل محیط زیست اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سرشماری پاییزه قرقاول با هدف تعیین جمعیت قرقاول موجود در زیستگاه‌ها و چگونگی پراکندگی آنها در مناطق استان اردبیل انجام شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 19 November 2022

به گزارش تابناک اردبیل، حسن قاسم پور پیش از ظهر شنبه در بازدید از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل اظهار کرد: سرشماری پاییزه قرقاول در اردبیل به منظور تعیین جمعیت قرقاول موجود در زیستگاه‌های استان، چگونگی پراکندگی آنها در این مناطق، ارزیابی وضعیت زیستگاه‌های طبیعی استان در مناطق مرزی شهرستان گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه قرقاول دارای پتانسیل جلب طبیعت‌گردان و علاقمندان پرنده نگری است، گفت: وجود رودخانه بالهارود در شهرستان های گرمی و بیله سوار و رودخانه ارس در شهرستان پارس آباد که دارای آب دائمی و کافی، پوشش گیاهی غنی و مواد غذایی فراوان می باشد زیستگاه خوبی را برای قرقاول فراهم کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به حضور محیط بانان و کارشناسان در زیستگاه‌های این پرنده برای انجام سرشماری برابر دستورالعمل سازمانی بیان کرد: پراکندگی این پرنده در زیستگاههای مذکور یکسان نبوده و تراکم آن بر حسب موقعیت مکانی و فعالیت های موجود انسانی و کشاورزی متفاوت است که سرشماری جمعیت نسبی این گونه از طریق مشاهده مستقیم به دست می‌آید و استفاده از صدا یا آوای پرنده جهت شناسایی موقعیت آن دارای اهمیت است.

قاسم‌پور به پایش‌های مداوم صورت گرفته توسط ادارات شهرستانی و یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حضور قرقاول در استان اشاره کرد و ادامه داد: سرشماری قرقاول هر سال در دو مرحله بهاره و پاییزه، به منظور تعیین جمعیت این پرنده و چگونگی پراکندگی آنها در زیستگاه ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه صید این پرنده در هر زمان و هر مکان و به هر طریق ممکن ممنوع است، افزود: از اهالی محلی تقاضا داریم از شکار این پرنده خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه شکار توسط افراد دیگر مراتب را با شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار