رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
خلخال- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تکمیل سد «بلیل» خلخال نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است تا تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 08 November 2022

به گزارش تابناک اردبیل، نادر تقی‌زاده بعد از ظهر سه‌شنبه در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از سدهای نیمه‌تمام شهرستان خلخال اظهار کرد: تلاش می‌کنیم اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و سدهای معیشتی که شرایط تأمین منابع آب بخش کشاورزی را دارند، امسال و سال‌های آینده به سرعت تکمیل و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است، تصریح کرد: درصدد هستیم با تمهیدات به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در تکمیل سدها و به تبع آن رونق کشاورزی در مناطق مستعد استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به طرح‌های نیمه‌تمام سدسازی در جنوب استان اردبیل اشاره کرد و گفت: سد معیشتی «بلیل» با گنجایش ۵۶ هزار متر مکعب از سال ۱۳۸۸ شروع شده و هم اکنون با پیشرفیت حدود ۸۰ درصد در حال اجرا است.

تقی‌زاده افزود: برای احداث سد تاکنون ۳۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر سال گذشته رئیس جمهور اختصاص یافته و برای تکمیل آن ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این سد، اراضی زراعی روستای ۲۰۰ خانواری بلیل خلخال به مساحت ۱۰۰ هکتار به سامانه‌های نوین آبیاری از محل آب این سد تجهیز می‌شود.

در این بازدید وزیر جهاد کشاورزی نیز بیان کرد: سد معیشتی روستای بلیل ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌کنیم به سرعت این طرح را تکمیل کرده و در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

سید جواد ساداتی‌نژاد ادامه داد: این طرح نیمه‌کاره که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به زودی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار