کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل:
کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بانوان باید در فرهنگسازی جامعه به عنوان یک مادر و معلم دخالت داشته و در سیاست‌گذاری‌های جامعه حضوری پررنگ داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 19 October 2022

به گزارش تابناک اردبیل، سارا حقی در این خصوص اظهار کرد: بانوان ظرفیت عظیم فرهنگی در روشنگری و بصیرت‌افزایی جامعه هستند.

وی با اشاره به نقش بانوان در تعالی خانواده و جامعه تصریح کرد: زمانی جامعه رشد و تعالی پیدا می‌کند که نخبگان جامعه در تربیت افراد مؤثر باشند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بانوان فرهیخته در این زمینه باید احساس کنند که نقشی مؤثر در جامعه دارند و ما اگر اجازه دهیم که زنان نخبه حضور فعالی در جامعه داشته و نقش مادری خود را ایفا کنند، جامعه‌ای فرهیخته خواهیم داشت در غیر این صورت رو به سقوط خواهیم رفت.

حقی افزود: نقش بانوان در بحث اخلاق اسلامی و ترویج شعائر دینی در جامعه مهم است به طوری که اگر مردم یک جامعه را به ۲ دسته عامه و خواص جامعه تقسیم‌بندی کنیم، ۲ وظیفه متفاوت باید برای بانوانی که بخشی از آنها عضو عامه جامعه هستند و بخشی دیگر جز فرهیختگان جامعه، در نظر گرفته و آنها را تفکیک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید فضایی برای بانوان فراهم کرد که امکان حضور اجتماعی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در هر برهه از زمان مادران و بانوان فرهیخته در جامعه به فرهنگسازی می‌پردازند و باید اجازه دهیم که بانوان در فرهنگسازی، خودشان به عنوان یک مادر یا معلم دخالت داشته باشند و در سیاست‌گذاری‌های جامعه حضوری پررنگ داشته باشند تا جامعه به سمت یک جامعه اخلاق‌مدار پیش برود.

حفظ اتحاد اساس پایداری نظام اسلامی

کارشناس فرهنگی بانوان بر ضرورت حفظ اتحاد و همدلی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: مسئله مهمی که در جامعه کنونی باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله وحدت در امت اسلامی است که قرآن کریم تاکید بسیاری بر آن داشته و از الفاظی چون «واعتصموا» و «رابطوا» و… زیاد استفاده کرده است و همگان اعم از زن و مرد باید در تحکیم وحدت اسلامی در جامعه تلاش کنیم.

حقی به وظیفه اقشار مختلف بانوان در حفظ وحدت اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: ما به عنوان معلم، استاد، کارمند، فعال فرهنگی و اجتماعی، نویسنده، پژوهشگر و… می‌توانیم آثار وحدت را برای دانشجویان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم تبیین کنیم و در مقابل دشمن مشترک هم‌افزایی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بانوان با بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی برای فرزندان می‌توانند در مقابله با دشمن مشترک به ویژه استکبار جهانی همدل شوند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بانوان به عنوان یک عضو مؤثر در جامعه اسلامی اگر محورهای وحدت را در جامعه بشناسند، با ترویج اخلاق اسلامی در جامعه و داشتن شرح صدر و دوری از مجادله می‌توانند زمینه‌های امت واحده را فراهم آورند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار