مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد با حفظ اجرای امینانه نیات واقفان از سوی این مجموعه در یکسال گذشته، گفت: تمام هدف این است که فعالیت‌ها در راستای افزایش شاخص بهره‌روری موقوفات برنامه‌ریزی شده و نفع آن شامل حال همه مردم باشد.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ 02 October 2022

به گزارش تابناک مرکزی ، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در دیدار با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، با اشاره به توزیع ۲۷ هزار و ۶۳۸ سبد معیشتی از محل اجرای نیات واقفان به نیازمندان به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال، گفت: در یکسال گذشته، ۳۴۵ هزار وعده غذای گرم نیز به ارزش ریالی ۱۰۰ میلیارد ریال توزیع شده است.

وی از اجرای طرح «شمیم رحمت» در استان با محوریت اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری برخی از جوانان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح ۱۲ کارگاه آموزش و اشتغال در امامزادگان استان راه‌اندازی و زمینه اشتغال ۲۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را مهیا کرده است.

واحدی از تهیه ۸۵ سری کمک هزینه جهیزیه در قالب طرح «پیوند آسمانی» با هدف ترویج ازدواج آسان به ارزش ۲۱ میلیارد ریال و اجرای طرح «تندرستی» و کمک به ۴۰۰ بیمار تحت درمان به ارزش ۱۵ میلیارد ریال به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته این مجموعه در یکسال گذشته یاد کرد و گفت: آزادی ۱۲ زندانی جرائم مالی غیرعمد و کمک به ۱۴۵ خانواده زندانیان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی به اجرای طرح پروژه پرورش ماهی در قفس به همت اداره کل اوقاف استان مرکزی با ظرفیت ۵ هزار تن ماهی در بندر چارک استان هرمزگان اشاره و ادامه داد: برای انجام این پروژه ۵۰ قفس نیازست تا وارد آب شود. قرارداد ۱۰ قفس بسته شده که ۴ قفس به صورت آزمایشی اواخر مهرماه وارد آب‌های جنوب خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان پرورش میگو در گمیشان استان گلستان را از دیگر پروژه‌های در دستور کار این مجموعه دانست و اضافه کرد: تمام هدف این است که فعالیت‌ها در راستای افزایش شاخص بهره‌روری موقوفات برنامه‌ریزی شده و نفع آن شامل حال همه مردم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار