دبیر مهرواره با نور استان اردبیل از کسب رتبه اول کشوری این استان در ثبت مسایل محله محور در مهرواره با نور خبرداد و گفت: هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان اردبیلی در این مهرواره ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 01 October 2022

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام محمد صادق قاسمی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: مهرواره با نور با هدف حل مشکلات مردم محلات به همت بانوان محله و مسجد اجرا می‌شود.

وی حل مشکلات و تحکیم بنیان خانواده را اولویت اصلی در برنامه‌های فرهنگی برشمرد و افزود: این مهرواره با همکاری شریکه الامامان، بانوان فعال محلات و کنشگران فرهنگی هر منطقه و امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی در ۲ بخش حل مساله و خاطره نویسی تبلیغی با بررسی مسائل و مشکلات محلات و رصد نیاز فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف برگزار می شود.

وی گفت: تاکنون ۲۱ هزار و ۴۴۹ بانو از اقصی نقاط کشور در این طرح شرکت کرده‌اند و پنج هزار و ۱۶۴ مساله نیز به ثبت رسیده است که استان‌های اردبیل، گلستان و خراسان جنوبی از نظر تعداد ثبت نام‌کنندگان خود با احتساب میزان جمعیت بانوان استان‌ها به ترتیب در جایگاه اول تا سوم این جدول قرار گرفتند.

وی توجه به مساله مهم فرزندآوری را از محورهای مهم در بخش حل مساله مهرواره با نور ذکر کرد و افزود: در این مهرواره مباحثی از جمله حوزه خانواده، رابطه زوجین، فرزند پروری، فرزندآوری، سبک زندگی، اقتصاد خانواده، سلامت جسمی و روانی خانواده مدنظر قرار گرفته و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این حوزه‌ها برنامه ریزی شده است.

حجت‌الاسلام قاسمی ادامه داد: در این مهرواره بانوان فعال محلات در مدت 2 ماه محرم و صفر با حضور در جمع افراد محلات مختلف بویژه محلات حاشیه و آسیب‌پذیر مسائل محله خود را با محوریت مسجد و با کمک اهالی محله حل می‌کنند و در صورت هماهنگی با مسئولان مربوطه به مطالبه‌گری و پیگیری حل مشکلات می‌پردازند.

دبیر اجرایی مهرواره با نور استان اردبیل با بیان ‌اینکه بانوان فعال و کنشگران مسجدی تا ۲۲ مهرماه فرصت دارند در این مهرواره شرکت کنند، گفت: مرحله اول انتخاب مساله است و افرادی که مایل به شرکت در مهرواره هستند، می‌توانند تا تاریخ ۲۲ مهرماه با مراجعه به سایت مهرواره با نور و یا عدد یک را به ۵۰۰۰۱۷۵ مساله موردنظر خود را انتخاب و ثبت کنند.

وی ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی و مقابله با رواج سبک زندگی غربی در خانواده و آسیب‌­های ناشی از آن، روایت تجارب و خاطرات زندگی تبلیعی شریکه ­الامامان (همسران امامان) و نیز بانوان کنشگر مسجدی در رابطه با زندگی بانوان مسجدی و هویت بانوان مسجدی و حل مسجد محور مسائل محله توسط بانوان را از مهم‌ترین برنامه‌­ها در اجرای مهرواره با نور در استان ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار