رئیس سازمان صمت اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران با هدف اشتغالزایی و رونق تولید رویکرد و سیاست اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل است.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ 01 October 2022

به گزارش تابناک اردبیل، رامین صادقی پیش از ظهر شنبه در بازدید از واحد تولیدی قطعات رایانه در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر از میان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری حدود ۸۳ درصد واحد تولیدی و صنعتی فعال است.

وی تصریح کرد: این رقم نشان می‌دهد که تعداد واحدهای فعال در استان اردبیل از متوسط کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به احیای واحدهای راکد و غیرفعال در استان گفت: احیای واحدهای راکد و غیرفعال در استان اردبیل مورد توجه قرار گرفته و در ۶ ماهه اول سال‌جاری ۲۴ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته است.

صادقی افزود: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران با توجه به سیاست‌های اعمال شده مورد تاکید قرار گرفته و این سازمان همواره از تولیدکنندگان و صنعتگران با هدف اشتغالزایی و رونق تولید حمایت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از محورهایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت بر مبنای برنامه‌های وزارتخانه و برای جلوگیری از واردات پیگیری کرده، تولید محصولات داخلی و نهضت ساخت داخل پیگ بوده که در این راستا می‌توان به راه‌اندازی یک واحد تولیدی اشاره کرد که در زمینه‌های تولید قطعات رایانه‌ای، لامپ‌های ال. ای. دی و باندهای ایستاده فعالیت می‌کند.

صادقی اضافه کرد: در گذشته بیشتر قطعات مانند موس و کیبورد وارداتی بود اما تولیدات این واحد موجب شده تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، نیاز داخلی نیز برطرف شود.

وی بیان کرد: تکمیل زنجیره‌های مختلف تولید از جمله تولید خودرو و قطعات آن، زنجیره صنایع سلولزی از قبیل ام. دی. اف، پارکت، نساجی و پوشاک، تکمیل زنجیره اکتشاف و بهره‌برداری عناصر معدنی فلزی از جمله مس، مولیبدن در استان در دستور کار قرار گرفته که تا پایان سال ۱۴۰۳ استان اردبیل در ردیف استان‌های صنعتی کشور قرار می‌گیرد.

صادقی ادامه داد: کارخانه طنین پیک سبلان به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ توپ‌های ورزشی است که محصولاتش به استان‌های مختلف و دیگر کشورها صادر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در قالب سیاست‌های راهبردی توسعه صنعت و معدن برنامه‌ریزی‌های دقیقی را برای احداث واحدهای صنعتی جدید در نظر گرفته که با صدور جواز تأسیس برای ۹۰۰ واحد، مراحل احداث این واحدها در فازهای مختلف در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: از این تعداد در فاز اول ۳۱۰ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا شاهد ورود تکنولوژی جدید در توسعه صنایع کارآمد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار