مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور و آغاز سال تحصیلی ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در اردبیل راهی مدرسه شدند.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳ 24 September 2022

به گزارش تابناک اردبیل، کلام‌الله صفری پیش‌از ظهر شنبه در آئین بازگشایی و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: زنگ مهر و زنگ ایثار و مقاومت همزمان با سراسر کشور نواخته شد و ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در اردبیل راهی مدرسه شدند.

وی با بیان اینکه شروع حضوری تحصیل در مدارس بعد از ۲ و نیم سال شیوع کرونا موجب بازگشت شور و سرور به محیط مدارس است، افزود: امسال برخلاف دو سال گذشته و بازگشایی غیرحضوری سال تحصیلی، مدارس کار خود را به صورت حضوری آغاز کرده و دانش آموزان به روال معمول در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین با اشاره به راهی شدن ۱۹ هزار پیش دبستانی در استان اردبیل در سال تحصیلی جدید، خاطر نشان کرد: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم استان نیز برای آغاز سال تحصیلی جدید و تحصیل دانش آموزان این استان سازماندهی شده است.

صفری از تداوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد خبر داد و بیان کرد: برنامه آموزش در سال تحصیلی جدید در دو حوزه کمی و کیفی و بر پایه همکاری متقابل سه نهاد خانواده، مدرسه و اجتماع تنظیم شده و بر تقویت رابطه این سه نهاد تلاش خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر کاهش بازمانده از تحصیل، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی و توجه به رتبه‌بندی مدارس و همچنین اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان در تحقق عدالت آموزشی و تقویت نظام منابع انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از توزیع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در سطح استان اردبیل به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: این تجهیزات بر اساس نیازسنجی دقیق و با هدف تحقق عدالت آموزشی و تربیت توزیع شد.

صفری بر تحقق اهداف عدالت آموزشی و تربیتی تاکید کرد و گفت: قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب آموزشی در اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل راه اندازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار