خلخال-رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال گفت: از مهرماه طرح مقابله با بیماری‌های واگیردار در مدارس این شهرستان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 21 September 2022

به گزارش تابناک اردبیل، عمران خسروی شامگاه سه‌شنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال اظهار کرد: تجربه ۳۱ ماه شیوع کرونا ویروس در مدارس را شاهد هستیم که خسارات جبران‌ناپذیری را به ساحت علم و دانش وارد کرده که انتظار می‌رود بخشی از این کاستی‌ها در سال تحصیلی جدید با تدابیر درست آموزشی و تربیتی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه همچنان مصر به استفاده همگانی از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه هستیم، تصریح کرد: استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید و در سطح همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان اجباری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال با بیان اینکه در ماه‌های اخیر و با خیز دوباره پاندمی کرونا نمی‌توان به ریشه‌کنی قطعی این بیماری امیدوار بود، گفت: ویروس کرونا هنوز به طور کامل حذف نشده و با توجه به احتمال شیوع مجدد آن، استفاده از راهکارهای پیشگیرانه از آغاز سال تحصیلی جدید در سطح همه مدارس اجباری است.

خسروی افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و همچنین مقابله با سایر بیماری‌های واگیردار همچون وبا، آنفلوانزا و سایر بیماری‌های واگیردار در ۱۳ محور در مدارس شهرستان خلخال به مورد اجرا گذاشته شده و مدارس بر اساس آن ارزیابی و امتیازبندی خواهند شد.

وی با تاکید بر رعایت استانداردهای بهداشتی در مدارس به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط‌های عمومی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا همچون رعایت فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت فردی، نظافت عمومی سرویس‌های بهداشتی از سوی مدیریت آموزش و پرورش، مدیران مدارس و دست‌اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

خسروی با بیان اینکه احتمال شیوع و بیماری واگیردار و همه‌گیر «وبای التور» تا پایان آبان ماه امسال دور از انتظار نیست، اضافه کرد: لازم است مدیران دستورالعمل‌های ابلاغی مقابله با آلودگی به این بیماری را در همه مدارس شهری و روستایی به مورد اجرا بگذارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال با اشاره به مشاهده این بیماری در برخی از استان‌های کشور در ایام تابستان بیان کرد: هر چند در استان اردبیل هنوز موردی از ابتلاء به این بیماری گزارش نشده ولی راهکارهای پیشگیرانه مقابله با این بیماری همه‌گیر و خطرناک از جمله استمرار کلرزنی و کلرسنجی آب آشامیدنی و شرب روستاهای غیر تحت پوشش آب و فاضلاب شهرستان کاملاً ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار