رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: هشت سد معیشتی در این استان در دست اجرا است که تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 21 September 2022

داوود شایقی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها از محل مصوبات سفر رئیس جمهور تامین شده که با تکمیل آنها رونق و توسعه اقتصادی و کشاورزی در مناطق مختلف استان رقم می‌خورد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: در حوزه تامین آب آشامیدنی و بخش کشاورزی، تکمیل ۲ سد بزرگ عمارت و گیوی مورد تاکید قرار گرفته که در صورت تامین اعتبار لازم این ۲ سد به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول درباره پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان هم گفت: سه هزار و ۸۰۰ طرح با رقم تسهیلات ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به ۱۲ بانک عامل استان معرفی شده که از این رقم برای یک هزار و ۴۸۰ طرح بالغ بر ۲۷هزار میلیارد ریال پرداخت شده و سعی بر این است تا آخر امسال بخش عمده ای از این منابع پرداخت شود.

وی همچنین با اشاره به تجهیز فرودگاه اردبیل به سیستم لاینینگ(خاک برداری) و تعمیر و تجهیز باند اصلی این فرودگاه گفت: راه اندازی شرکت هواپیمایی مطابق با ظرفیت‌های این استان می تواند به بهبود سفرهای هوایی کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل همچنین درباره تامین اعتبار بیمارستان نجف زاده اردبیل افزود: قرار شد ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یابد تا با افتتاح آن مشکلات درمان و بهداشت استان به حداقل برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: ۳۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل فضاهای آموزشی و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای زیرساخت‌های صنعت برق در نظر گرفته شده است.

شایقی از افزایش سه و نیم برابری اعتبارات طرح‌های چهارخطه کردن جاده‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: ۲هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب چهارخطه‌های استان به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ارتقا یافته است و این نشان از افزایش ۳ و نیم برابری اعتبارات پروژه‌های چهارخطه اردبیل را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار