رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: طرح دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان "حامیم" (حلقه‌های میانی) به همت این نهاد و مشارکت دانشگاه‌های استان در اردبیل اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ 24 August 2022

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشجویان سراسر استان اردبیل موسوم به حامیم از روز سه شنبه هشتم شهریور ماه تا روز دوشنبه ۲۱ شهریور ماه امسال به مدت ۲ هفته با حضور دانشجویان دختر و پسر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح پس دیدار جمعی از دانشجویان با مقام معظم رهبری و توصیه معظم له برای تشکیل حلقه های میانی مورد توجه قرار گرفت و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برای اجرای فرامین حضرت آقا برنامه ای در این خصوص تدوین کرد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه این طرح در مجموع با حضور ۲۵۰ دانشجو از دانشگاه های سراسر استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۵ دانشجو پسر و ۱۲۵ دانشجو دختر هستند.

حجت الاسلام حسنی اضافه کرد: در این طرح به مدت یک هفته برای دانشجویان پسر و به مدت یک هفته نیز برای دانشجویان دختر در اردوگاه انصار الحسین شهرستان سرعین آموزش های متنوعی ارایه خواهد شد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل ادامه داد: برای دانشجویان شرکت کننده در این طرح برنامه های آموزشی، فرهنگی و معرفتی متنوعی با حضور اساتید برجسته کشوری و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح "حامیم" آموزش اصلی و رسمی دانشجویان سه کتاب با عناوین "طرح کلی اندیشه اسلامی"، "همرزمان امام حسین (ع)" و "خط امام" خواهد بود، گفت: این کتاب ها توسط اساتید گروه معارف و مورد تایید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تدریس خواهد شد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل افزود: با شرکت دانشجویان در کلاس های آموزش اصلی و رسمی این طرح، در سوابق تحصیلی آنها ۲ واحد درسی گذرانده و پاس شده محاسبه خواهد شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر برگزاری کلاس های آموزش اصلی، برگزاری نشست های معرفتی، کارگاه های مهارتی مانند کرسی های آزاد اندیشی، تریبون آزاد، نشست با مسئولان و حلقه های معرفتی و برنامه های تفریحی در این طرح تدارک دیده شده است.

حسنی تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان و فعالان فرهنگی و سیاسی، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه جمعی، تقویت انگیزه برای نقش آفرینی و حضور میدانی در دانشگاه ها، استعداد سنجی و استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت های دانشجویان، آماده سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت در سال تحصیلی آینده و شبکه سازی و تیم سازی دانشجویان مستعد از جمله اهداف اجرای طرح " حامیم" است.

وی با تقدیر از حمایت های استاندار، روسای دانشگاه های استان و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم این طرح به نحو احسن برگزار شود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل اضافه کرد: تلاش می شود طرح " حامیم" به صورت مستمر برگزار شود و دوره تکمیلی آن در مشهد مقدس برگزار گردد.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: برگزاری اولین همایش ملی "ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت" در روز چهارشنبه سی ام شهریور ماه امسال در راستای کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل از دیگر برنامه های دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه‌های استان در سه بخش علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند و در دانشگاه‌ علوم پزشکی اردبیل بیش از سه هزار دانشجو و در واحدهای دانشگاه آزاد استان بیش از ۱۵ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند. در سایر دانشگاه‌های استان اردبیل هم حدود ۳۰ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار