کلنگ آغاز عملیات اجرایی ۲۱ پروژه توسعه‌ای شهرستان انگوت با دوهزار و ۵۸۰میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار اردبیل و مسئولین محلی بر زمین شده شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ 24 August 2022

به گزارش تابناک اردبیل، سید حامد عاملی در آیین کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی شهرستان انگوت با بیان اینکه اردبیل جزو یکی دو استان کشور است که با بزرگراه به مرکز کشور متصل نیست، اظهار کرد:" برای جبران عقب ماندگیها و توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های مواصلاتی استان کارهای خوبی آغاز شده است و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: وضعیت استان نیازمند چاره‌اندیشی اساسی است و با فیلم وعکس گرفتن کارها پیش نخواهد رفت بلکه باید برای تامین و توسعه زیرساخت‌های استان برنامه ریزی و اقدام اساسی انجام دهیم.

طی یک سال گذشته بیش از هشت سال قبل در گرمی و انگوت آسفالت‌ریزی شده است

نماینده مردم شهرستانهای گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: وارث سیستمی هستیم که مجلس بر روی یک نقطه که ۹۱ میلیارد تومان اختلاس است، انگشت گذاشته است در این شرایط باید با فرصت دادن به دولت و کمک دراجرای طرح‌ها و قضاوت منصفانه و جهاد تبیین به مردم خدمت کنیم.

وی یادآورشد: هرجا لازم باشد از دولت انتقاد می کنیم اما باید از دولت حمایت کنیم تا زمینه تحقق برنامه های دولت برای توسعه کشور فراهم شود.

ولی اسماعیلی ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از هشت سال قبل در شهرستان‌های گرمی و انگوت آسفالت ریزی شده است و این حجم از عملیات نشانگر عزم دولت سیزدهم در خدمت رسانی به مردم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین در استاندار خواست آبگیری رسمی سد عمارت در شهرستان انگوت آغاز شود و حقابه و پایاب آن به عنوان مطالبه جدی مردم شهرستان‌های انگوت و گرمی تحقق یابد.

وی همچنین درباره راه آهن اردبیل به مغان هم گفت: برابر صحبت‌های انجام گرفته با مسئولان مرتبط، مقدمات این پروژه که خواسته اساسی مردم است، فراهم شده است.

 امسال ۵۰ کیلومتر دیگر به بزرگراه‌های استان اضافه می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم گفت: همه پروژه‌های راه در استان فعال است و امسال ۵۰ کیلومتر دیگر به بزرگراه‌های استان اضافه می‌شود.

محبوب حیدری افزود:۳۰۰ در حال حاضر کیلومتر بزرگراه در دست احداث است و تا پایان سال ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر دیگر برای اجرا به پیمانکار واگذار خواهد شد که محورگرمی به اردبیل بخشی از این پروژه‌هاست.

وی همچنین در خصوص پروژه چهاربانده کردن انگوت به قره آغاج هم که امروز کلنگ زنی شد، اظهار کرد: این پروژه به امتداد شش کیلومتر با ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می شود و برای خروج شهرستان انگوت از بن بست بسیار موثر خواهد بود.

بر اساس این گزارش لطفعلی زیادی فرماندار انگوت هم در این مراسم گفت: پروژه های پیشران متعددی برای رفع مشکلات مردم شهرستان تعریف شده که این پروژه ها منجر به کار آفرینی و تولید ثروت در انگوت خواهد شد.

وی با اشاره به تدوین سند ۱۲۱ صفحه ای توسعه شهرستان انگوت خواستار رسیدگی به مشکلات محورهای ارتباطی این شهرستان شد.

فرماندار انگوت همچنین از اختصاص ۵ تا ۶ میلیارد تومان اعتبار شهرستان به منطقه ویژه گردشگری دمولا خبر داد و خواستار توجه بیشتر به این منطقه شد.

وی در پایان با تبریک هفته دولت، کلنگ زنی ۲۱ پروژه عمرانی با ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار را به فال نیک گرفت و ازخدمات استاندار و مسئولین استان قدردانی کرد.

 افتتاح کارخانه سبدسازی در انگوت

همچنین کارخانه سبد سازی انگوت با ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی برای چهار نفر در شهرستان انگوت افتتاح شد. این کارخانه در هر ساعت ۱۲۰ سبد تولید خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار