معمولا پرفروش ترین میلگردهای بازار، کیفیت بالایی دارند؛ به همین خاطر در این مطلب به معرفی 7 میلگرد پرفروش بازار آهن کشور و ویژگی های آن می پردازیم.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 03 August 2022

هفت میلگرد پرفروش بازار را بشناسید.

میلگرد، یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی کاربرد دارد؛ کارخانه‌های فولادی زیادی در سراسر ایران به تولید این محصول مشغول هستند. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای خریداران این مقطع، انتخاب بهترین برند است و از معیارهایی که به شما در انتخاب میلگرد با بالاترین کیفیت کمک می‌کند، میزان فروش است. محصولات فولادی باکیفیت معمولا به‌عنوان میلگردهای پرفروش بازار هم شناخته می‌شوند.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"به‌دلیل منابع معدنی غنی در کشور، کارخانجات فولادی زیادی در ایران به تولید میلگرد با رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی A1 تا A4 مشغول هستند که هرکدام ویژگی های منحصربه‌فردی دارند. این مقطع، در ابعاد مختلف شاخه و کلاف به‌بازار عرضه می‌شود و پرفروش‌ترین سایز آن 14، 16 و 18 است که کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد."

میلگرد باکیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

مهم‌ترین ویژگی‌های یک میلگرد باکیفیت عبارت است از:

  • شکل ظاهری و آج‌های استاندارد
  • مقاوم در برابر فشار از جهات مختلف (این موضوع به‌میزان سختی مقطع فولادی هم بستگی دارد.)
  • تولید شده با فولاد مرغوب
  • وزن، طول و قطر متناسب با سایز
  • مقاوم در برابر تغییرات جوی و آتش‌سوزی

میلگردهای باکیفیت نیز در اثر ضربه یا فشار شدید، آسیب می‌بینند؛ اما نسبت به محصولات معمولی مقاومت بیشتری از خودشان نشان می‌‌دهند.

میلگردهای باکیفیت بازار از فولاد مرغوب تولید شده اند.

پرفروش ترین میلگردها متعلق به کدام کارخانه است؟

در ادامه به لیست کارخانه‌هایی اشاره می‌کنیم که تولیداتشان تمام ویژگی‌های یک میلگرد مرغوب را دارند؛ کیفیت بالا و اعتبار این کارخانه‌ها باعث شده محصولاتشان به‌عنوان پرفروش‌ترین میلگردهای بازار لقب بگیرند:

ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان، یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های فولادی ایران است؛ قیمت میلگرد اصفهان هم مانند سایر مقاطع، از نوسان‌های روزانه بازار پیروی می‌کند. فرم آج‌های محصولات این کارخانه در مدل‌های متنوع و مطابق با استانداردهای مختلف A2، A3 و A4 ساخته می‌شود. ذوب آهن همچنین امکان تولید این مقاطع در سایزهای مختلف 8 تا 32 را دارد.

خرید مقاطع فولادی از کارخانه ذوب آهن اصفهان برای پروژه‌هایی که در مرکز کشور فعال هستند، انتخاب مناسبی است. بخشی از هزینه‌ای که برای خرید آهن‌آلات پرداخت می‌شود، بخاطر کرایه حمل‌ونقل است؛ هرچقدر کارخانه به پروژه نزدیک‌تر باشد، هزینه حمل آن کم‌تر و زمان تحویل مرسوله کوتاه‌تر خواهد بود.

فولاد صبا زاگرس

کارخانه فولاد صبا زاگرس، در شهر بروجن در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این مجتمع از دستگاه‌های استاندارد برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند؛ کیفیت بالا و قیمت میلگرد زاگرس دو مورد از مهم‌ترین علت‌های پرفروش بودن محصولات این برند هستند.

محصولات این کارخانه در سایزهای ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۲۸، ۳۲، ۳۶، ۴۰ میلی‌متر تولید می‌شود. شما با توجه به نیازتان می‌توانید مقاطع فولادی را در شاخه‌های ۶، ۹ و ۱۲ متری سفارش بدهید؛ البته شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری نسبت به شاخه‌های ۹ متری کاربرد بیشتری دارند و حجم تولید و فروششان بیشتر است.

فولاد ابهر

کارخانه فولاد ابهر، یکی از تولیدکننده‌هایی است که محصولاتش هم بخاطر کیفیت و هم بخاطر قیمت مناسب فروش بالایی دارد. قیمت میلگرد ابهر معمولا رضایت افرادی که نرخ مقاطع فولادی، اولین اولویتشان است را جلب می‌کند.

محصولات کارخانه کیان فولاد ابهر در گریدهای A2 و A3 ، در سایزهای ۸ تا ۲۸ تولید می‌شود؛ این مجتمع امکان ارائه محصولات به‌صورت شاخه‌ای و کلافی را دارد. مقاطع فولادی ابهر مطابق با استاندارد ملی و با آلیاژ فولاد کم کربن تولید می‌شوند.

نورد کوثر اهواز

کارخانه فولاد کوثر اهواز، تأمین کننده مقاطع فولادی پروژه‌های غرب و جنوب غربی کشور است؛ حتی بعضی از پیمانکاران ایرانی که پروژه‌هایی در عراق می‌گیرند هم، از محصولات این مجتمع فولادی برای پروژه‌شان استفاده می‌کنند. قیمت میلگرد اهواز مانند سایر مقاطع، از عوامل گوناگونی تأثیر می‌پذیرد و به‌صورت روزانه دچار نوسان می‌شود.

نورد کوثر اهواز کارخانه‌ای است که بخش‌های گوناگونی برای تولید محصولات فولادی و غیرفولادی دارد؛ محصولات این مجتمع شامل استانداردهای A1 تا A4 است که در سایزهای ۱۴ تا ۴۰ میلی‌متر تولید می‌شود. البته این کارخانه امکان تولید میلگردهای ظریف‌تر را هم دارد، اما ممکن است در زمان سفارش موجود نباشد و مشتریان مجبور شوند مدتی برای تولید این مقاطع فولادی منتظر بمانند.

قائم پروفیل رازی

کارخانه قائم پروفیل رازی هم از دیگر تولیدکننده‌های محصولات فولادی است که در استان اصفهان واقع شده است؛ خریداران پیش از اقدام برای تهیه این محصول، باید قیمت میلگرد قائم را در جدول به‌روزرسانی شده سایت مشاهده کنند. یکی از مزیت‌های این مجتمع این است که محصولاتش را مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی تولید می‌کند.

میلگرد قائم، از محصولات تولید شده با رعایت استاندارهای جهانی است.

محصولات قائم پروفیل با نماد GHAEM قابل شناسایی هستند؛ کارخانه قائم مقاطع فولادی آلیاژسازی شده و ترمکس تولید می‌کند. محصولات این مجتمع مطابق با استاندارد مقاطع فولادی در اروپا، آمریکا و ژاپن تولید می‌شوند؛ استاندارد ایزو یکی از مشهورترین گواهی‌های استانداردی است که این کارخانه دریافت کرده است.

راد همدان

زمانی‌که صحبت از پرفروش‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات فولادی و به‌خصوص آرماتور می‌شود، کم‌تر کسی وجود دارد که به کارخانه راد همدان اشاره نکند. این مجتمع امکان تولید انواع مقاطع فولادی در سایزهای مختلف را دارد. قیمت میلگرد همدان با توجه به نوع آج، وزن و سایز آن تعیین می‌شود.

مجتمع راد همدان مقاطع فولادی را در استانداردهای A4، A3 وA2 در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌کند. این کارخانه معمولا مقاطع مورد نیاز برای پروژه‌های غرب و شمال غرب کشور را فراهم می‌کند.

شاهرود

بسیاری از پروژه‌های شرق و شمال شرق ایران، برای تأمین مقاطع آهنی مورد نیازشان به سراغ کارخانه فولاد شاهرود می‌روند؛ زیرا این مجتمع به‌صورت تخصصی در زمینه تولید میلگرد و آماتور کار می‌کند. قیمت میلگرد شاهرود هم جزء قیمت‌های مناسب بازار محسوب می‌شود و نسبت به تعدادی از کارخانه‌های دیگر در سراسر کشور مناسب‌تر است.

صنایع فولادی شاهرود از سال ۱۳۸۰ در زمینه تولید مقاطع آهنی فعالیت دارد و انواع مختلفی از این محصولات را در سایزهای گوناگون تولید می‌کند؛ آرماتور، یکی از کاربردی‌ترین مقاطع این کارخانه است و حجم زیادی از فروش را به خود اختصاص داده است.

برای مشاهده کامل این مطلب به لینک زیر مراجعه کنید:

منبع: https://ahanonline.com/210421/پرفروش-میلگرد/

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار