استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی اکو برای ارائه توانمندسازی و ارتقای ظرفیت مردمی به دنبال تعامل و جذب گردشگران نیازمند ارائه محتواهای گردشگری در سطح بین‌المللی بوده و برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران در سال ۲۰۲۳ در دستور کار است.
کد خبر: ۱۰۵۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 02 July 2022

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های مهم گردشگری و اقتصادی باید به عنوان یک ظرفیت مهم نگریسته شود تا بتوان مشکلات آن را برطرف کرده و شاهد تحقق اهاف مورد نظر در این زمینه باشیم.

وی بیان کرد: شناسایی محور‌های زیرساخت‌های گردشگری و بستر‌های مورد نیاز در این زمینه باید در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم با برندسازی و جذب سرمایه‌گذاران و استخراج روش‌های عملیاتی با هدف معرفی استان اردبیل به عنوان کشور‌های عضو اکو نیازمند طراحی بسته‌های مشترک برای طراحی و ارائه است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده و هدفگذاری برای افزایش تعداد گردشگران در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه معرفی ظرفیت‌های صادراتی مورد توجه کمیته‌های تخصصی قرار گرفته و در این زمینه برخی اشتراکات فرهنگی با همکاری کشور‌های عضو اکو برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی برای تعریف رویداد‌های مهم فرهنگی با هدف ایجاد زمینه حضور گردشگران در دستور کار است.

عاملی اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی اکو برای ارائه توانمندسازی و ارتقای ظرفیت مردمی به دنبال تعامل و جذب گردشگران نیازمند ارائه محتوا‌های گردشگری در سطح بین‌المللی بوده و برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران در سال ۲۰۲۳ در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اردبیل بیان کرد: ۶ کمیته برای حضور گردشگران کشور‌های عضو اکو فعال شده و وظایف تخصصی در این زمینه برای کمیته‌ها در نظر گرفته شده است.

در ادامه نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: برندسازی گردشگری و رونق اقتصادی در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت بزرگی برای تحقق اهداف گردشگری است که به همین منظور با مشخص کردن کمیته‌های برگزاری و محور‌های فعالیت کمیته‌ها مشخص شده و وظایف کمیته‌ها پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری رویداد بین‌المللی کشور‌های عضو اکو جهشی در تعریف محور گردشگری در شمال غرب کشور ایجاد خواهد کرد و درصدد هستیم بتوانیم آن طور که باید ظرفیت‌های موجود استان اردبیل را به طور شایسته درسطح ملی و بین‌المللی معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار