راهیار منطقه‌ای شمالغرب بنیاد هدایت از آغاز تجربه‌نگاری فعالیت ۱۰۰ امام محله در استان اردبیل خبر داد و گفت: امام محله‌ها با فعالیت شایسته خود الگویی در عرصه تبلیغ هستند.
کد خبر: ۱۰۳۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 11 April 2022

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام یاسین حسن‌زاده اظهار داشت: اخلاص رمز موفقیت در کارهای فرهنگی و تبلیغی است و لازمه کارهای تشکیلاتی و تعالی آن، فعالیت جهادی و خالصانه است.

وی با بیان اینکه نباید مساجد صرفا به اقامه نماز محدود شود، گفت: لازم است مساجد در عرصه‌های اجتماعی وارد شوند و تمام فعالان فرهنگی را تحت مدیریت خود قرار داده و نیازهای مردم را شناسایی کرده و حل کنند.

حسن‌زاده ادامه داد: همان طور که مقام معظم رهبری برای امر تبیین و روشنگری همگان را موظف به انجام این امر کرده ما هم باید از ایشان الگو بگیریم.

راهیار مناطق شمالغرب کشور بر توجه به کارکرد مساجد در امور فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین فعالیت در زمینه گسترش گفتمان امام محله شبکه‌سازی امامان است، نیاز جامعه این است که امامان محله به صورت شبکه‌ای فعالیت کنند و شبکه کردن آن‌ها در فضایی مؤمنانه بر مبنای اخوت اسلامی در مناطق ویژه اهل تسنن و تشیع می‌تواند در رشد و توسعه این کار در استان مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: در استان اردبیل فعالیت‌های گسترده و شایسته‌ای در زمینه‌های مختلف فرهنگی،‌ اجتماعی‌،‌ مذهبی از سوی امامان محلات،‌ روستاها و پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شده است که با تجربه نگاری از آنان و معرفی الگوهای موفق می‌توان این فعالیت‌ها را به سراسر کشور تسری داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم در این نشست بر ضرورت ارائه آموزش متناسب با توانمندی راهیاران و شبکه امامت تاکید کرد و گفت: مدیریت مسجد باید مورد توجه قرار گرفته و امامان محله با آگاهی و مهارت لازم این شیوه مدیریت را فراگرفته و بر محور قرار دادن مسجد در امور اجتماعی اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده شبکه امامت را فراتر از فعالیت تبلیغی روحانیون دانست و افزود: امامان محله به همراه خانواده، علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی در مطالبه‌گری و رفع مشکلات مردم در کف میدان مجاهدانه تلاش می‌کنند و برغم مشکلات اسکان و تهیه مکان استقرار مناسب فعالیت‌های موثری در حوزه امامان محله و پیگیری مسائل و مشکلات مناطق مختلف به دست این گروه تبلیغی انجام شده است.​​​​

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار