رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز شمار مبتلایان جدید، آمار بستری همزمان و تعداد فوتی‌ها به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ 05 April 2022

دکتر علی محمدیان اردی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، برای هشتمین بار در سال جاری، شمار فوت مبتلایان طی شبانه روز گذشته به صفر رسید و مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان طی ۲۵ ماه گذشته در رقم ۲ هزار و ۷۸۰ نفر باقی ماند.

وی با اشاره به کاهش کلیه شاخص‌های شیوع کرونا در استان اردبیل نسبت به چند ماه اخیر گفت: طی شبانه‌روز گذشته پنج فرد مبتلای جدید در مراکز درمانی این استان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند که پایین‌ترین آمار یک سال گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: با ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، شمار بیماران بستری همزمان در مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته نیز به ۶۷ نفر رسید.

وی از بستری شدن ۲۶ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۱ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

دکتر محمدیان‌اردی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، خلخال و سرعین، نمین، اصلاندوز، گرمی، بیله‌سوار و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های مشگین‌شهر و پارس‌آباد نیز در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۷۱ دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۹۷ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۰ هزار و ۸۶۴ دُز اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین نرخ تزریق نوبت دوم را حدود ۸۷ درصد معادل ۸۴۲ هزار و ۵۳۲ دُز ذکر کرد و گفت: این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و دوم کشوری قرار دارد.

وی اعلام کرد: دُز سوم واکسن کرونا برای ۳۸۳ هزار و ۴۹۳ نفر از شهروندان استان اردبیل تزریق شده که معادل ۳۷ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

محمدیان‌اردی افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیماری بسیار مهم است و همه مردم باید این دُز را تزریق کنند تا هم خود این افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند و هم سبب آلوده شدن دیگران نشوند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید. ۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار