مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نرخ بالای بیکاری در اردبیل خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در استان اردبیل بالاتر از ۱۲ درصد است.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ 13 March 2022

به گزارش تابناک اردبیل، رحیم یونسی ظهر یکشنبه در آیین معارفه مدیران کل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نرخ بیکاری را در کشور ۸.۲ درصد اعلام و اظهار کرد: متأسفانه این رقم در استان اردبیل ۱۲ درصد است که ۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: با توسعه برنامه‌های آموزشی مهارت‌محور سعی بر این است تا نیروی آماده به کار در ورود به بازار و اشتغال مولد را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: توانمندی‌ها و مهارت افراد به ارتقا کیفی کار و حتی زندگی افراد کمک می‌کند و نقش مهمی در بهبود کیفیت در عرصه‌های مختلف دارد.

یونسی تصریح کرد: آموزش‌های مهارت‌محور و توانمندسازی نیروها در مدارس و دانشگاه‌ها فرصت طلایی برای کشور به وجود آورده تا ما بتوانیم نیروهای متخصص و کاردانی را در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

وی تعامل خوب با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را در هدایت نیروهای انسانی به سمت رشته‌های فنی و مهارتی یادآور شد و گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌های اخیر عمدتاً فاقد مهارت بوده که ما سعی کردیم در قالب گروه‌های مختلف مهارتی آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

این مسئول افزود: ۲۵ مرکز آموزشی و ۱۹۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند که آموزش آنها بیشتر تقاضامحور و مهارت‌محور است.

یونسی تحقق شعار «هر ایرانی یک مهارت» را بسیار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: ما از طریق پژوهش و ارتقا مهارت افراد می‌توانیم هزینه‌ها را کاهش داده و در نقطه مقابل به تربیت نیروی انسانی توانمند کمک کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم از سال آینده و با اجرایی شدن نظام صلاحیت حرفه‌ای بتوانیم دغدغه‌های استان را در بخش نیروی کار رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پدر این مراسم از زحمات مدیران سابق قدردانی و بهروز رحیم‌زاده به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل و رحیم یونسی نیز به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار