دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد که با فوت چهار نفر دیگر از مبتلایان کووید.۱۹ طی شبانه روز گذشته، شمار جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در این استان به ۲ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.
کد خبر: ۱۰۳۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 09 March 2022

به گزارش تابناک اردبیل، روند شیوع موج ششم کرونا در استان اردبیل در روزهای اخیر در مسیر نزولی قرار گرفته به طوری که با تداوم روند کاهشی شیوع، آمار مبتلایان بستری با ۱۴۵ نفر کاهش نسبت به سه هفته قبل، امروز به ۱۷۱ نفر در شبانه روز گذشته رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، وضعیت شیوع کرونا در این استان را نزولی خواند و از بستری شدن ۴۱ بیمار جدید در مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته خبر داد.

دکتر علی محمدیان اردی، کاهش شمار بستری روزانه و مجموع مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی چند روز گذشته را نشان دهنده اثرگذاری مثبت واکسیناسیون دانست و گفت: احتمال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی با هشدار نسبت به احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روزهای آینده و در پی ازدحام مناسبت های مربوط به عید نوروز افزود: آمار مراجعان به مراکز درمانی در سطح استان در حال کاهش است و این روند باید با همکاری مردم حفظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: هم‌اکنون شهرستان خلخال، نمین، اصلاندوز و سرعین در وضعیت زرد و شهرستان مشکین‌شهر، پارس‌آباد، اردبیل، نیر، گرمی، بیله‌سوار و کوثر نیز در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

وی از بستری شدن ۳۹ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: در شبانه‌روز گذشته ۳۶ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

دکتر محمدیان‌اردی، بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۷۰۸ دُز واکسن کرونا برای جمعیت هدف در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۸۸ درصد جمعیت هدف ساکن در این استان خبر داد و افزود: تاکنون ۹۵۳ هزار ۸۵۷ دُز واکسن نوبت اول با ۹۷ درصد پوشش و ۸۲۸ هزار و ۴۸۸ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۸ درصد در این استان تزریق شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون برای ۳۵۹ هزار و ۳۶۳ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و پوشش دُز سوم در این استان به ۴۳ درصد رسیده است.

دکتر محمدیان‌اردی همچنین با اشاره به آغاز تزریق واکسن کرونا برای جمعیت سنی بالای پنج سال ساکن در این استان گفت: امیدواریم با ادامه همین روند، شیوع موج ششم در استان گسترده نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی بیان کرد: پس از هشدار در خصوص شیوع سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا و بروز موج ششم، همزمان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و امکان واکسیناسیون بیشتر، استقبال مردمی از واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

دکتر محمدیان‌اردی در ادامه با هشدار به احتمال شیوع گسترده کرونا در استان اردبیل با سویه اومیکرون اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار