نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمرانی سال آینده این استان به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به بودجه امسال 77درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷ 14 February 2022

به گزارش تابناک اردبیل، صدیف بدری در این خصوص افزود: علاوه بر این رقم یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق فاینانس ماده ۵۶ بانکی به پروژه های عمرانی استان اختصاص داده می شود.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح‌های بزرگ استان از قبیل راه آهن ،بزرگراه ها ،بیمارستان ها و طرح های بخش آب اعتبارات خوبی باید اختصاص داده شود که در بودجه سال آینده در اولویت قرار گرفته است ضمن اینکه برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل –میانه اختصاص داده شده و علاوه بر این، ۴۰۰ میلیارد تومان هم فاینانس بانکی (۲۰۰ میلیارد تومان بانک سپه و ۲۰۰ میلیارد تومان بانک رفاه کارگران )به این پروژه اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل راه آهن اردبیل-میانه خواسته و مطالبه اصلی مردم استان است افزود:دولت در تکمیل این پروژه مصمم شده و از استاندار اردبیل هم خواستیم تکمیل این پروژه را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی درباره عملیات اجرایی راه آهن اردبیل-پارس آباد گفت: مقرر شده عملیات اجرایی راه آهن اردبیل-پارس آباد از سال آینده شروع شود و در حال حاضر مطالعات فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در برنامه کاری قرار دارد.

بدری اظهارکرد: اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و با ادامه احداث آن تا گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان در واقع کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان اردبیل بزودی تعیین تکلیف می‌شود افزود:مصوبه مجلس در خصوص ایجاد مناطق آزاد در کشور که شامل منطقه آزاد اردبیل نیز می‌شود قابل اجراست و هیج تعللی در این باره مورد قبول نیست.

وی با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی افزود: بهره‌گیری از قانون مزیت ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی منطقه، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی، مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی خاص در منطقه آزاد و عدم نیاز به صدور روادید (ویزا) برای ورود و خروج اتباع خارجی از مبادی ورودی و خروجی مجاز منطقه از مزایای مناطق آزاد محسوب می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار