رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: چهار هزار و ۷۱۱ فرصت شغلی در ۱۰ ماهه گذشته از سال‌جاری در صنوف تولیدی این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷ 12 January 2022

به گزارش تابناک اردبیل، رامین صادقی روز چهارشنبه در نشست روسای اتحادیه‌های اتاق اصناف اردبیل بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در بخش اصناف با بخش صنعت استان برابری می‌کند و تلاش‌ها بر این است تا همچنان صنوف تولیدی و پخش را با اشتغال مولد مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: در کنار اشتغال ایجادی صنوف تولیدی با پوشش بیمه‌ای تلاش می‌شود تا همچنان واحدهای صنفی فعالیت خود را گسترش دهند تا به ازای هر واحد صنفی برای ۲ تا ۳ نفر اشتغال ایجاد شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: هم اکنون در قالب ۵۵ هزار واحد صنفی در استان زمینه اشتغال ۱۱۰ هزار نفر در این بخش فراهم آمده است تا بخشی از جمعیت استان از این محل ارتزاق کنند.

وی با اشاره به ورود نظام‌مند در حوزه بازرسی‌ها و کنترل بازار در کنار برخورد شایسته پلیس اقتصادی با اصناف و تولیدکنندگان، اضافه کرد: به هیچ وجه اصناف به دنبال اجحاف حق مردم و یا کم‌فروشی و احتکار نیستند؛ بلکه تلاششان بر این است تا با آرامش بیشتر مردم را در تامین کالاهای اساسی کمک کنند.

صادقی با قدردانی از همراهی ۲ ساله اصناف با مسئولان استان اردبیل در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا ادامه داد: به‌تدریج شاهد فروکش کردن بیماری کووید- ۱۹ در کشور و استان هستیم و در این شرایط اصناف در انتظار بهره‌مندی از وعده‌های داده شده مبنی بر جبران خسارت آن ایام نیز هستند.

وی تصریح کرد: اصناف از لحاظ پرداخت چک، تامین هزینه اجاره مغازه و سایر هزینه‌ها مانند آب، برق و گاز دچار مشکل هستند و در این راستا پیگیری لازم برای پرداخت تسهیلات در ۱۳ رسته شغلی آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا پیگیری می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تاکنون تسهیلات خوبی به اصناف در این حوزه پرداخت نشده و انتظار می‌رود با پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از اصناف آنها نیز امیدوار به ایجاد اشتغال بیشتر بر مبنای پروانه‌های صادر شده باشند.

روسای چند اتحادیه‌ صنفی در ادامه این نشست دغدغه‌ها و مشکلات خود از جمله عملی نشدن وعده‌ها در پرداخت تسهیلات کرونایی، بی‌توجهی به آموزش و نابسامانی برخی صنوف را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار