معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: ۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 11 January 2022

 

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، همایون حائری در جریان بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل اظهار کرد: قدردان تلاش پیمانکاران، متخصصان و مهندسان مجری طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان هستیم که تلاش می‌کنند تمام بخش‌های این نیروگاه وارد مدار شده تا مشکلی را در تأمین برق نداشته باشیم.

 وی افزود: ۲ واحد بخار این نیروگاه باقی‌مانده که تلاش می‌شود اوایل سال آینده وارد مدار شده تا با ظرفیت کامل یک‌هزار و ۴۴۰ مگاواتی این نیروگاه، نیرورسانی کند.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان یک‌هزار و ۱۲۰ مگاوات است که امیدواریم تا فصل تابستان سال آینده با تکمیل ۲ واحد بخار این نیروگاه، ارتقا ظرفیت این نیروگاه را شاهد باشیم.

تلاش برای تأمین برق کشور در فصل زمستان

حائری بیان کرد: همکاری خوبی را در تأمین سوخت جایگزین گاز در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شاهد هستیم تا همه بخش‌های چنین نیروگاه‌هایی در کشور فعالیت کرده و ما در فصل زمستان مشکلی در تأمین برق نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که فاز دوم بخش بخار نیروگاه ۸۰ درصد و واحد سوم نیز ۶۵ درصد پیشرفت دارد، تصریح کرد: مقرر شد تا با تأمین تجهیزات و خریدی که انجام می‌شود زمینه بهره‌برداری کامل از این مجموعه در ماه‌های آینده فراهم شود.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توانیر پیشرفت کار را با توجه به مدیریت مناسب این مجموعه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این نیروگاه در ۶ واحد گازی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و ۳ واحد بخار به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در حال تکمیل است که امیدواریم با راندمان مناسب افزایش ظرفیت این نیروگاه را شاهد باشیم.

حائری گفت: بر اساس زمان‌بندی، پیمانکاران تلاش می‌کنند تا با یک شرایط مطلوب این پروژه را به سرانجام رسانده و به‌صورت کامل این نیروگاه را وارد مدار کنند.

گفتنی است؛ در این بازدید مقرر شد تا مشکل آب این مجموعه نیز از طریق تکمیل خط لوله در حال اجرا و همچنین اختصاص بخشی از پساب شهر اردبیل به نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار