رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال خط اعتباری به شرکت های دانش‌بنیان این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 11 January 2022

به گزارش تابناک اردبیل، ابراهیم‌پور اظهار کرد: اولین قرارداد تخصیص خط اعتباری ۱۵۰ میلیارد ریالی به شرکت های دانش بنیان استان اردبیل با هدف توانمند سازی شرکت های دانش بنیان بین پارک علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری اردبیل به امضا رسید.
وی ادامه داد: این خط اعتباری در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استان خواهد بود و متقاضیان می‌توانند با ارائه طرح توجیهی نسبت به اخذ تسهیلات تا سقف مجاز در اولین فرصت اقدام نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل از راه‌اندازی ۱۲ شرکت فناوری در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شرکت‌ها زمینه اشتغال و کارآفرینی در شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۴۸ شرکت دانش‌بنیان در اردبیل راه‌اندازی شده است، افزود: از این تعداد ۱۲ شرکت فناور و خلاق و ۳۶ شرکت دانش‌بنیان نوع یک و ۲ هستند که محصولات تولیدی آنها مورد حمایت جدی پارک قرار گرفته است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه کارخانه نوآوری اردبیل ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود سال آینده این کارخانه به بهره‌برداری برسد، افزود: این کارخانه با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در استان تاسیس و از طریق ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و فرآوری چرم در محل کارخانه چرم مغان به فعالیت می‌پردازد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار