مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه مطبوعات استان اردبیل در محل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷ 10 January 2022

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده موزه مطبوعات استان اردبیل در محل عمارت دارالارشاد (مدرسه پورسینای سابق) واقع در بقعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه رسانه در توسعه استان افزود: به منظور آشنایی عموم شهروندان، گردشگران داخلی و خارجی و جوانان و نوجوانان با تاریخ روزنامه‌نگاری و مطبوعات در استان اردبیل این موزه راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به رویداد اردبیل 2023 ادامه داد: در راستای اقدامات انجام‌یافته به منظور معرفی گردشگری استان اردبیل در سطح ملی و بین‌‌المللی، استان اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023 انتخاب شده است و از فعالان رسانه‌ای استان انتظار داریم در برجسته‌سازی پتانسیل‌های گردشگری اردبیل گام‌های موثری بردارند.

سیدمصطفی جمشیدی، مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل نیز بیان کرد: یکی از چالش‌های اساسی کشورهای در حال توسعه در برخورد با پدیده جهانی‌شدن و مواجهه با فرهنگ جدید، از خود بیگانگی فرهنگی و بحران هویتی است.

وی ضمن قدردانی از تعامل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در راستای راه‌اندازی موزه مطبوعات استان افزود: زنده نگه‌داشتن آثار فرهنگی به جا مانده از پیشینیان می‌تواند در تقویت هویت فرهنگی جامعه نقش بسزایی ایفا کند و امیدواریم با هم‌افزایی و تعامل سازنده، شاهد تسریع در توسعه فرهنگی استان اردبیل باشیم.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل گفت: ارائه نسخه‌های قدیمی مطبوعات و نشریات، دوربین‌ها و لوازم عکاسی و چاپ عکس، عکس‌های قدیمی با موضوع مطبوعات و همچنین لوگوها، سرلیست پیشگامان حوزه روزنامه‌نگاری استان و ابزار و ادوات مرتبط با موضوع روزنامه‌نگاری در موزه مطبوعات استان اردبیل در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار