رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل سدهای معیشتی و کشاورزی نیمه‌تمام این استان تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 10 January 2022

به گزارش تابناک اردبیل، خلیل نیکشاد روز دوشنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال افزود: در حال حاضر ۲۳ پروژه سد معیشتی کشاورزی نیمه تمام در استان وجود دارد که با تخصیص اعتبار یاد شده تعدادی از این پروژه‌ها تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهدگرفت.

وی اظهار کرد: در مناطق مختلف شهرستان خلخال نیز عملیات احداث ۹ سد معیشتی کشاورزی از ۱۰ سال پیش آغاز شده و به علت نداشتن اعتبار تنها پس از چند درصد پیشرفت فیزیکی رها شده و که امیداوار هستیم با اعتبارات سفر استانی دولت حداقل سه سد از این تعداد تکمیل شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: از محل اعتبارات خشکسالی امسال نیز اعتبار مناسبی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشاورزی‌، اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی و کمک به جبران بخشی از خسارت وارده ناشی از خشکسالی به کشاورزان و باغداران تخصیص یافته است.

نیکشاد با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های نوین آبیاری گفت: برای ترویج استفاده از آبیاری نوین به جای آبیاری سنتی در سال‌های اخیر تلاش زیادی شده و در صورت عدم اجرای این پروژه‌ها، استان اردبیل به لحاظ ادامه خشکسالی در سال‌های آتی دچار مشکل خواهد شد.

وی از استان اردبیل به عنوان یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح‌های آبیاری نوین نام برد و افزود: در حال حاضر در ۱۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان سامانه آبیاری نوین تحت در دست اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار