استاندار اردبیل گفت: طرح کاملی به سفیر ایران در باکو ارائه کرده‌ایم که با بررسی این طرح از سوی مسؤولان کشور جمهوری آذربایجان، زمینه حضور هیأت ایرانی در آن کشور را برای انعقاد قراردادهای مهم اقتصادی و ارتباطی فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 26 December 2021

سیدحامد عاملی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح کاملی به سفیر ایران در باکو ارائه کرده‌ایم که با بررسی این طرح از سوی مسؤولان کشور جمهوری آذربایجان، سفیر ایران زمینه حضور هیأت ایرانی در آن کشور را برای انعقاد قراردادهای مهم اقتصادی و ارتباطی فراهم می‌کند.

وی افزود: کشور جمهوری آذربایجان از دیرباز با استان اردبیل ارتباط فرهنگی دارد و این موضوع، به رونق گرفتن روابط اقتصادی و تجاری کشورمان با کشور همسایه، تاثیر مثبتی گذاشته است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در حال حاضر تردد و ترانزیت کالا از مرز هر ۲ کشور به راحتی انجام می‌شود که برای تسهیل روابط تجاری و ترانزیت کالا قصد داریم جاده‌های استان اردبیل گسترش و بهبود یابند و در این بین، توسعه جاده‌ شهرستان پارس‌آباد به اردبیل منجر به دسترسی راحت‌تر به شهرهای بزرگ برای توسعه تجارت می‌شود.

تلاش برای اتصال راه‌آهن استان اردبیل به جمهوری آذربایجان

عاملی بیان کرد: توسعه روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان از دغدغه‌های مردم کشورمان و همسایه شمالی است و این موضوع در دیدار روسای جمهور ۲ کشور، بیشتر نمود پیدا کرده و رونق مناسبات طرفین در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هدف ایران بهبود روزافزون ارتباطات با کشور جمهوری آذربایجان بوده که در این راستا راه‌آهن یکی دیگر از عناصر دخیل در گسترش این ارتباط است که در تلاشیم با پیوستن راه‌آهن استان اردبیل به کشور جمهوری آذربایجان، روابط تجاری تسهیل شود.

پیگیر توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بازگشایی مرز اصلاندوز هستیم

استاندار اردبیل گفت: اگر توافق طرفین برای تردد متقابل برقرار باشد، ما مشتاق برقراری ارتباط بیشتر و رفت‌وآمد مرزی در معبر اصلاندوز هستیم که این معبر از لحاظ اقتصادی و رونق مراودات مرزی قابل توجه خواهد بود.

عاملی اظهار کرد: شرایط بازگشایی گمرک و معبر مرزی اصلاندوز در سال ۹۱ در دستور کار بود و حتی در این منطقه، ملاقاتی با مسؤولان کشور جمهوری آذربایجان اتفاق افتاد ولی تاکنون بلاتکلیف مانده که به جریان افتادن این موضوع را پیگیر هستیم.

وی بیان کرد: برای احداث پل ارتباطی در منطقه مرزی اصلاندوز مصمم هستیم و امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده این اتفاق مبارک به‌زودی رخ دهد و مردم ۲ کشور از این فرصت‌ها برای توسعه و رونق اقتصادی استفاده نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار