استاندار اردبیل از راه‌اندازی معبر مرزی در شمال این استان با هدف کمک به گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان به‌ویژه در حوزه ترانزیت کالا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 26 December 2021

سید حامد عاملی روز یکشنبه به سفر اخیر خود به نقاط شمالی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: کشور جمهوری آذربایجان از دیرباز با این استان ارتباط فرهنگی و قومی دارد و این موضوع، به رونق گرفتن روابط اقتصادی و تجاری کشورمان با کشور همسایه، تاثیر مثبتی گذاشته است.

وی بیان کرد: توسعه روابط بین ایران و آذربایجان از دغدغه‌های مردم کشورمان و همسایه شمالی است و این موضوع در دیدار رییسان جمهور ۲ کشور نیز نمود داشت، به طوری که رونق مناسبات طرفین در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اردبیل هدف ایران را بهبود روزافزون ارتباطات با آذربایجان دانست و اضافه کرد: برای تسهیل روابط تجاری و ترانزیت کالا قصد داریم جاده‌های استان گسترش و بهبود یابند و در این بین توسعه جاده‌ شهرستان پارس‌آباد- اردبیل موجب خواهد شد تا هر ۲ کشور به راحتی بتوانند با دسترسی به شهرهای بزرگ، تجارت خود را توسعه دهند.

وی ادامه داد: راه‌آهن یکی دیگر از عناصر دخیل در گسترش این ارتباط است که در تلاش هستیم با پیوستن راه‌آهن اردبیل به آذربایجان، به تسهیل این روابط تجاری کمک کنیم.

عاملی اظهار کرد: طرح کاملی به سفیر ایران در آذربایجان ارایه شده است تا با بررسی آن از سوی مسئولان کشور آذربایجان، سفیر ایران در باکو زمینه حضور هیات ایرانی در آن کشور را برای امضای قراردادهای مهم اقتصادی و ارتباطی فراهم کند.

وی گفت: اگر توافق طرفین برای تردد متقابل برقرار باشد، مشتاق برقراری ارتباط بیشتر و رفت و آمد مرزی در معبر اصلاندوز هستیم؛ چرا که این معبر از لحاظ اقتصادی و رونق مراودات مرزی قابل توجه خواهد بود.

استاندار اردبیل یادآور شد: شرایط بازگشایی گمرک و معبر مرزی اصلاندوز سال ۹۱ در دستور کار بود و حتی در این منطقه، ملاقاتی با مسئولان کشور آذربایجان اتفاق افتاد که تاکنون ابتر مانده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که احداث پل ارتباطی در منطقه مرزی اصلاندوز با پیگیری‌های صورت گرفته، به زودی رخ دهد و مردم ۲ کشور از چنین فرصت‌ی برای توسعه و رونق اقتصادی استفاده کنند.

استان اردبیل با مساحت ۱۷ هزار و ۹۵۳ کیلومترمربع، دارای بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت است و پنج شهرستان آن به طول ۳۸۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار