استاندار اردبیل گفت: با توجه به نصب و اتمام سیستم روشنایی CAT۲ در فرودگاه اردبیل که در آینده نزدیک با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد، وضعیت پروازها در این استان تقویت شده و دیگر در شرایط جوی نامناسب لغو نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ 18 December 2021

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی روز شنبه در جلسه‌ای با نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی در محل استانداری اردبیل اظهارکرد: در شرایط نامساعد جوی بیشتر پروازها در استان اردبیل لغو می‌شد که با نصب سیستم روشنایی و لایتینگ که در فاصله ۷۰ متری باند فرودگاه قابل دید است، مشکلی در پروازها نخواهیم داشت.

وی با قدردانی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که پروژه‌های عمرانی را پیگیری می‌کنند، افزود: نامه تحویل ریل راه‌آهن اردبیل در دست وزیر راه و شهرسازی است که با امضای وزیر راه و شهرسازی این مشکل حل خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اعتبارات ماده ۵۶ تا حدودی مشکل ایجاد کرده و باید این مشکلات پیگیری شود در این خصوص باید سازمان برنامه و بودجه اول تایید، بعد وزارت امور اقتصادی و دارایی این موضوع را حل و فصل کند.

وی بیان کرد: دستور چهار هزار میلیارد ریال فاینانس سرچم که از محل ماده ۵۶ است نیز به زودی صادر می‌شود و پروژه سرچم به روند عادی خود بر می‌گردد.

در این نشست بر ادامه ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده با تامین اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۱ در صورت مساعد بودن وضعیت جوی تاکید شد.

به گزارش ایرنا ، در ماه‌های اخیر بسیاری از پروازهای از فرودگاه اردبیل در مسیر اردبیل - تهران و بالعکس توسط شرکت‌های هواپیمایی به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شده و موجب اعتراض مسافران شده است.

وجود مه غلیظ در فرودگاه اردبیل و نبود دید کافی برای فرود هواپیما از عمده دلایل لغو شدن پروازها در فرودگاه اردبیل اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار