سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: طرح ساماندهی گلزار شهدای این استان با هماهنگی فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باید بر اساس برش شهرستانی انجام شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 13 December 2021

 

به گزارش تابناک اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان روز دوشنبه در نشست کارگروه ساماندهی گلزار شهدا اظهار کرد: همه آرامش و آسایش کنونی مملکت مرهون ایثارگری‌ها و خون پاک شهدا است و در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را در ساماندهی گلزارها انجام دهند.

وی افزود: در نقاط روستایی دهیاری‌ها با کمک بسیج سازندگی و بنیاد شهید امور ایثارگران در ساماندهی مزار شهدا تلاش کنند تا تعداد کمی از این مزارها در روستاها باقی مانده، با اولویت تعیین تکلیف شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها و شهرداری در شهرها باید زیرساخت‌های اساسی مانند راه دسترسی به آرامستان‌ها را مورد توجه قرار دهند و شرکت‌های آب و فاصلاب و برق نیز برای روشنایی و آب‌رسانی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان امر پیگیری‌های لازم را برای جانمایی یک آرامستان در بیرون از اردبیل انجام دهند، اضافه کرد: ظرفیت آرامستان‌های داخل این شهر تکمیل شده است و باید به فکر یک آرامستان بزرگ با در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم در بیرون شهر باشند.

میرجعفریان در ادامه نیز گفت: امروزه مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی جامعه ایثارگران و خانواده‌یشان محسوب می‌شود که باید با هم‌فکری و هم‌اندیشی دستگاه‌های مرتبط این مساله برطرف شود.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش بنیاد شهید استان اردبیل، یک‌هزار و ۷۵۱ نفر از ایثارگران نیاز ضروری به مسکن دارند و نسبت به سایرین از اولویت برخوردار هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تاکید کرد: باید با تامین زیرساخت‌های اساسی و کار کاشناسی، مسکن ایثارگران بررسی و مصوبه‌ها با برش شهرستانی به شورای عالی مسکن ارجاع داده شود.

استان اردبیل با تقدیم سه‌هزار و ۴۰۰ شهید و حدود ۱۰ هزار جانباز، جزو استان‌هایی به شمار می‌رود که بیشترین شهدا را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار