نماینده خلخال :
نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص راه‌های روستایی آسفالته روستایی خلخال پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری است.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 13 December 2021

به گزارش تابناک اردبیل، سید غنی نظری روز دوشنبه در این باره اعلام کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای آسفالت راه‌های ارتباطی خلخال هنوز شاخص بهره‌مندی روستاییان این شهرستان از راه آسفالته ۴۵ درصد است و این میزان در مقایسه با شاخص استانی بسیار پایین‌ است.

وی با بیان اینکه وسعت ۲ شهرستان خلخال و کوثر یک سوم کل مساحت استان اردبیل است اظهار کرد: بر خلاف وسعت منطقه سطح برخورداری مردم منطقه به خصوص خلخال از راه های روستایی آسفالت بسیار پایین است.

وی از پوشش آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از مجموع راه‌های روستایی موجود خلخال خبر داد و اضافه کرد: با توجه به وجود ۷۵۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالت فقط ۳۰۰ کیلومتر از این راه‌ها به هیچ‌ عنوان قابل قبول نیست.

نظری با بیان اینکه شهرستان خلخال تنها شهرستان استان اردبیل است که بیشتر راه‌های روستایی با جمعیت بالای ۲۰۰ خانوار آن هنوز خاکی است، اظهار کرد: هم اکنون راه روستای ۲۲۷ خانواری تیل در بخش شاهرود و روستای میانرودان با ۲۲۰ خانوار فاقد اسفالت است.

وی گفت: سفر امسال ریاست جمهوری به استان اردبیل و اختصاص اعتباری جداگانه برای آسفالت راه های روستایی، امید به گره گشایی مشکل کم اعتباری این شهرستان برای آسفالت جاده های روستایی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات آسفالت راه‌های روستایی استان از محل سفر ریاست جمهوری، می‌تواند بخشی از مشکلات خلخال را حل کند، افزود: مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و توسعه راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در نظر گرفته شد که این اعتبار می‌تواند شامل ۶۵ درصد از راه‌های روستایی خاکی این شهرستان شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار