استاندار اردبیل طی حکم جداگانه ای سه تن از سرپرست فرمانداری های استان را منصوب کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸ 06 December 2021

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل طی حکمی سرپرست فرمانداری های شهرستان های گرمی، خلخال و بیله سوار را منصوب کرد.

براین اساس استاندار اردبیل طی حکمی حسین مولایی را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان گرمی مغان منصوب کرد.

انتصاب ۳ تن از سرپرست فرمانداری‌های استان اردبیل

شهرستان گرمی از شمال با شهرستان‌های بیله سوار و پارس‌آباد، از غرب با شهرستان کلیبر (آذربایجان شرقی) از جنوب با شهرستان مشگین‌شهر و از شرق با جمهوری آذربایجان همسایه است. شهرستان گرمی از جنوب به دامنه کوه‌های صلوات، از شمال به کوه‌های خروسلو از غرب به رود دره رود و از شرق به بالهارود محدود می‌شود.
براساس تقسیمات کشوری شهرستان گرمی دارای وسعتی معادل ۱۷۲۵٫۲ کیلومتر مربع می‌باشد.

جمعیت شهرستان گرمی در سال ۱۳۹۰ به حدود ۸۹۰۰۰ نفر رسید. این شهرستان در ۱۵ سال اخیر با کاهش جمعیت در حدود سالیانه ۱٪ مواجه بوده‌ است که عمده‌ترین دلیل آن مسائل اقتصادی، بیکاری، افزایش سطح تحصیلات و فقدان مشاغل متناسب با سطح تحصیلات می‌باشد.

در سال مزبور جمعیت شهری حدود۳۰هزار نفر و تعداد جمعیت روستایی آن حدود ۵۳هزار نفر بوده‌ است. 

 

همچنین استاندار اردبیل سیدجواد یحیی زاده را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان خلخال منصوب کرد.

انتصاب ۳ تن از سرپرست فرمانداری‌های استان اردبیل

شهرستان خلخال با قدمت ۱۲۰۰۰ ساله در جنوب استان اردبیل واقع شده‌ است و مرکز آن شهر خلخال است. وسعت آن ۳۹۸۰ کیلومتر مربع است.

این شهرستان از طرف شمال به شهرستان کوثر از طرف شرق به استان گیلان از طرف جنوب به شهرستان طارم در استان زنجان و از طرف مغرب به شهرستان میانه حدود می‌شود و از طریق فیروزآباد ۱۰۵ کیلومتر با میانه فاصله دارد.

برابر با سرشماری سال ۱۳۹۵ شهرستان خلخال ۸۶۷۳۱ نفر جمعیت داشت. بر اساس این سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ شهرستان خلخال دارای ۸۶۷۳۱ نفر جمعت بوده‌ است. در آبان ماه ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان ۸۶۷۳۱ نفر بوده است که از این تعداد ۵۵ درصد در نقاط شهری و ۴۵ درصد در نقاط روستایی سکونت داشته و بقیه غیر ساکن بوده‌اند.

 

سیدحامد عاملی در حکم دیگری صاحبعلی اصغری را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بیله سوار منصوب کرد.

انتصاب ۳ تن از سرپرست فرمانداری‌های استان اردبیل

 

شهرستان بیله‌سوار، یکی از شهرستان‌های مرزی استان اردبیل به مرکزیت شهر بیله سوار است. این شهر حدود ۶۰۰۰ سال قدمت داشته و آثار تاریخی بسیار زیادی دارد. تا قبل از کرونا سالانه حدود ۵ میلیون نفر از گمرک این شهر گذر می‌کردند.

بیله‌سوار در شمال غربی ایران و در قسمت شمالی استان اردبیل واقع شده‌ است. وسعت شهر ۱٫۹۴۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن طبق برآورد سال ۱۳۹۵، هجده هزار و صد و هشتاد و سه نفر بوده‌ است. ارتفاع متوسط آن از دریا حدود ۱۲۰ متر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار