نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: نخبگان کنکور سرمایه‌های ملی و استانی محسوب می‌شوند و آینده کشور در گرو آن‌ها است.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ 04 December 2021

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در آیین تجلیل از برترین‌های کنکور ۱۴۰۰ شهرستان اردبیل که در مصلای اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور در رشته‌های گوناگون، سرمایه‌های مهم ملی و استانی هستند که آینده کشورمان در گرو این عزیزان است.

وی با اشاره به این‌که سرنوشت کشورمان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و... وابسته به علم است، افزود: تجلیل و قدردانی از نخبگان کنکور یک‌ اقدام بسیار ارزشمند بوده که البته باید فراتر از تجلیل به سرمایه‌های استان توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: عدالت آموزشی در کلیه نواحی یک اقدام مهم است که باید توجه ویژه‌ای در این حوزه صورت بگیرد چرا که در مناطق محروم و کم‌برخوردار نخبگان ارزشمندی داریم.

عاملی تصریح کرد: مصلی به‌عنوان قلب تپنده فرهنگی شهر برنامه‌هایی برای پیشرفت درسی دانش‌آموزان اردبیل دارد تا با حضور اساتید برجسته و مجرب، کلاس‌های تقویتی و آموزشی در این مکان دینی و فرهنگی برگزار شود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر، استان اردبیل در حوزه کنکور موفقیت‌های ارزشمندی کسب کرده ولی با هدف مطلوب و سطح بالا فاصله قابل توجهی داریم که باید به پتانسیل‌ها و استعدادهای استان در حوزه علم و دانش توجه بسیار ویژه‌ای صورت گیرد.

احداث دانشگاه صنعتی اردبیل تسریع شود

عاملی ضمن تقاضا از استاندار و نمایندگان جهت تسریع روند آغاز ساخت دانشگاه صنعتی اردبیل، اظهار کرد: در دولت گذشته مجوز ساخت دانشگاه صنعتی اردبیل باطل شد ولی در دولت جدید با پیگیری‌های لازم این مجوز از سوی دولت محترم به شرط ورود یک سرمایه‌گذار جهت ساخت این دانشگاه مجددا صادر گردید.

وی تصریح کرد: جهت ساخت دانشگاه صنعتی اردبیل یک‌ خیر اردبیلی با هزینه یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام آمادگی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در حال حاضر کشورمان در برهه حساس و مهمی قرار دارد و‌ دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و از همه مهم‌تر تکنولوژی، کشورمان را تحریم کرده‌اند.

عاملی ادامه داد: صاحبان قدرت و نمایندگان استان اردبیل به هیچ‌‌عنوان در عزل و‌ نصب مدیران دخالت نکنند.

وی تشریح کرد: نمایندگان به وظایف خود در حوزه قانون‌گذاری و نظارت به بهترین وجه عمل کنند چراکه در حال حاضر با وجود مشکلات اقتصادی در کشور، از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم طرح‌های مناسب و‌ گره‌گشا را تصویب نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار