استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:کنگره ۳ هزار شهید عطر دل انگیزی در سپهر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان و ایران اسلامی ایجاد نموده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 30 November 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست تکریم و معارفه دادستان مرکز استان که با حصور دادستان کل کشور بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اهدا سلام و درود خدمت مقام معظم رهبری و گرامی داشت یاد امام و شهدا اظهار داشت: جای بسی افتخار است که آغاز بکار اینجانب در استان ایلام مصادف شده با اختتامیه برگزاری کنگره ۳۰۰۰ شهید والا مقام استان، دیاری که نگینی از مقاومت، ایثار و اخلاص در طول تاریخ علی الخصوص دوران دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: مردم ایلام در دوران دفاع ها مقدس نه تنها خود مدافعی برای حفط مرز، ارزش ها و کیان ایران اسلامی بودند، بلکه همواره در جبهه های دیگر هم مشارکت داشتند و میزبان خوبی برای سایر هموطنان‌نیز بودند، که امروز این میزبانی در پذیرایی از زوار آقا ابا عبدالله کاملا مشهود است که انشااله با پایان کرونا این مسیر متعالی دوباره شکوفا گردد.

حسن بهرام نیا بیان کرد: کنگره ۳۰۰۰ شهید استان یادواره ای برای ایثار و جانفشانی کسانی است که عاشقانه با تمام وجود برای اعتلای ایران اسلامی همواره کوشیدند و درس مقاومت را از پستوی خانه ها با ایل و تبار در وجب به وجب این خاک مقدس برای جهانیان مخابره کردند.

وی گفت: اکنون نتیجه آن ایثارگری ها و منش و گفتمان شهدا، موجب عطر دل انگیزی در سپهر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان و ایران اسلامی گشته و ما را به عنوان ام القرای جهان اسلام معرفی کرده، که باید تلاش کرد این رشادت ها و ارزش های مقدس به نسل های بعد منتقل شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات مطلوب قوه قضائیه و رسالت خطیر دادستانی در استان بیان کرد: خدمت و خدمت گذاری در قوه قضاییه بعنوان یکی از ارکان حفظ امنیت و برقراری نظم در جامعه همواره مقدس است.

وی بیان کرد: تعامل و هماهنگی خوبی بین دولت و قوه قضائیه در استان وجود دارد که نتیجه عملکرد مطلوب ها همکاران این دستگاه در این رسالت خطیر است. 

دکتر بهرام نیا با اشاره به موقعیت استراتژیک استان در دسترسی به بازارهای غرب آسیا که به همت همه عوامل از امنیت بالایی برخوردار است و کمترین جرم در مقیاس ملی را دارد، ابراز داشت: باید تلاش کرد با بهره گیری از ظرفیت های استان از جمله بازارچه های مرزی، مناطق آزاد تجاری و ویژه ، افزایش صادرات، اقتصاداربعین و.. با برنامه ریزی مدون زمینه توسعه استان فراهم آید.

وی در پایان با بیان اینکه تنها بخش ناچیزی از منابع بالقوه استان بالفعل شده، خواستار ورود بخش خصوصی و فراهم نمودن زیرساخت های لازم در این زمینه شد و از مدیران خواست در این زمینه برنامه های خود را ارائه نمایند.

امروز(سه شنبه نهم آذرماه) با حضور دادستان کل کشور بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار و جمع کثیری از مردم و مسئولان قضایی، اجرایی، نظامی، انتظامی، اصحاب مطبوعات و رسانه های دیداری و شنیداری؛ آیین تکریم"افشار خسروی زاد" دادستان سابق و معارفه"عبدالوهاب بخشنده" دادستان جدید مرکز استان ایلام در محل سالن اجتماعات دادگستری کل استان در حال برگزاری است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار