آمار جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل برای دهمین بار طی سه ماه اخیر به صفر رسید و مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در رقم ۲ هزار و ۵۷۷ نفر باقی ماند.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 30 November 2021

به گزارش تابناک اردبیل، ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل روز سه‌شنبه اعلام کرد: در ادامه روند نزولی شیوع کرونا، طی شبانه روز گذشته مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان نیز به ۱۸۴ نفر کاهش یافته که ۷۱۳ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در این زمینه است.

به گزارش ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته ۳۳ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که این میزان بستری نیز پایین ترین رقم در چهار ماه گذشته بوده و نسبت به بالاترین آمار ثبت شده سه ماه، ۱۵۶ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند آرام کاهشی را طی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از مراجعه ۶۸ فرد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: امیدواریم که این استان دچار موج ششم کرونا نشود.

دکتر شهرام حبیب زاده همچنین از بستری شدن ۴۴ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۶ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی وضعیت کنونی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده خواند و با اشاره به احتمال صعودی شدن شیوع کرونا در این استان گفت: کنترل شیوع کرونا بدون همراهی مردم میسر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، کوثر، گرمی، سرعین، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز و نمین در وضعیت آبی و شهرستان مشکین‌شهر و نیر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی در ادامه اعلام کرد: تاکنون ۸۹ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در استان اردبیل دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر حبیب‌زاده گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۶۳۲ هزار و ۷۸۸ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

وی با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۴ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل افزود: تاکنون ۸۸۷ هزار و ۹۱۹ دُز واکسن نوبت اول و ۷۳۰ هزار و ۷۷ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: به رغم افزایش سرعت و امکان واکسیناسیون در استان اردبیل با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا، در روزهای اخیر استقبال مردمی از واکسیناسیون کاهش یافته است.

وی از تزریق دُز سوم برای ۱۴ هزار و ۷۹۲ نفر از واجدان شرایط خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی علیه کرونا واکسینه شوند.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

دکتر حبیب زاده در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

 طی روزهای اخیر با کاهش موارد ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل در ادامه روند نزولی شیوع، امیدواری برای مهار این بیماری افزایش یافته و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی، شیوع کرونا در این استان در وضعیت آبی قرار دارد.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار