رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 23 November 2021

به گزارش تابناک اردبیل، شهرام حبیب‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تزریق یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷۲۰ دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان اظهار کرد: ۸۸۰ هزار و ۹۲۸ دُز واکسن مربوط به مرحله اول و ۷۰۸ هزار و ۱۰۱ دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

وی افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۶۹۱ دُز واکسن کرونا در مرحله سوم برای جامعه هدف تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه ۲ نفر بر اثر این بیماری جان باخت.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

حبیب‌زاده ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۶۵ نفر رسیده که از این تعداد ۴۳ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و ۶۵ بیمار دیگر نیز تحت نظر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تأکید کرد: تنها راه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن است که از هم‌استانی‌های عزیز خواستاریم به این موارد اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، بیله سوار، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نمین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار