رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد؛
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از کسب دیپلم افتخار سیزدهمین المپیاد سراسری دانشجویان علوم پزشکی کشور توسط دانشجوی رشته پرستاری واحد اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ 14 November 2021

فرشید سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور از سوی استعدادهای درخشان و امور نخبگان در ۶ حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: در حیطه «مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت» و حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم» علاوه بر دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی، دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی و دستیاران (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) هم می‌توانند در المپیاد شرکت کنند.

سلیمی افزود: این المپیاد علمی هر ساله در ۲ مرحله آزمون انفرادی و ۲ مرحله گروهی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶ حیطه پس از رقابت دانشگاهی و کسب امتیازات بر اساس سهمیه‌بندی اعلام شده از دبیرخانه المپیاد، وارد مرحله اول آزمون انفرادی یا اصطلاحاً غربالگری می‌شوند که امسال در ۱۳ خرداد در ۳۹ دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

سلیمی اضافه کرد: در هر حیطه ۹۰ نفر به تعداد کلی ۵۴۰ نفر از دانشجویان برتر وارد مرحله دوم انفرادی و مرحله اول گروهی می‌شوند که در آن دانشجویان پروژه‌های تحقیقاتی خود را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: امسال مرحله دوم انفرادی در اول مهرماه برگزار شد و بر اساس نمرات انفرادی دوم و گروهی اول، منتخبان راه یافته به مرحله دوم گروهی مشخص شدند که تعداد منتخبان راه یافته به مرحله دوم گروهی ۲۱۵ نفر هستند.

سلیمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم مریم لطفی و هم تیمی‌هایش به مرحله دوم گروهی المپیاد یاد شده راه یافته و موفق شدند در کل ۱۰ تیم برتر نهایی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور قرار گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تصریح کرد: همچنین این دانشجو در رقابت با سایر دانشجویان منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرحله دوم آزمون انفرادی که در اول مهرماه سال ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، موفق شد دیپلم افتخار در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم سیزدهمین دوره المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور را از آن خود کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار