رئیس هیئت قایقرانی اردبیل:
-رئیس هیئت قایقرانی استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از مستعدترین مناطق کشور برای توسعه ورزش قایقرانی است که باید از ظرفیت شورابیل و رودخانه بالیقلو در این راستا استفاده شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳ 14 November 2021

به گزارش تابناک اردبیل، مرتضی قاطع ظهر یکشنبه در دیدار با شهردار اردبیل و اعضای هیأت رئیسه قایقرانی استان اظهار کرد: رشته ورزشی قایقرانی یکی از رشته‌های المپیکی و پر مدال محسوب می‌شود که همین موضوع نیاز تقویت زیرساخت‌های این رشته ورزشی را در اردبیل یادآوری می‌کند.

وی همگانی کردن رشته ورزشی قایقرانی را مهم شمرد و افزود: آشنایی مردم و جوانان با این رشته ورزشی ملزم به تأمین زیرساخت‌های لازم از جمله در منطقه توریستی شورابیل و مسیر رودخانه بالیقلو چای است که باید با برنامه‌ریزی دراز مدت نسبت به این موضوع اقدام شود.

رئیس هیئت قایقرانی استان از عقد تفاهم‌نامه فی مابین شهرداری اردبیل و هیئت قایقرانی استان با هدف پیشبرد اهداف این هیئت ورزشی خبر داد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه در اقدامی مؤثر نسبت به تأسیس مدرسه قایقرانی مشترک بین سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و هیئت قایقرانی استان اقدام خواهد شد.

قاطع هدف از راه‌اندازی مدرسه قایقرانی را استعدادیابی در سنین پایه و رشد ورزشکاران مستعد عنوان و اضافه کرد: به فراخور این تفاهم‌نامه اسکله‌ای مجزا برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی قایقرانی ایجاد خواهد شد.

به گفته وی با استفاده از موقعیت مکانی رودخانه بالیقلو بعد از ساماندهی این رودخانه محیطی برای تمرین و آموزش کاناپلو، کایاک و دراگون بوت برای همگانی کردن رشته ورزشی قایقرانی اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار