برای ارائه خدمات در فصل زمستان؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۲۵۰ راهدار با استقرار در ۲۲ مرکز راهداری خدمات زمستانی به هموطنان ارائه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 10 November 2021

به گزارش تابناک اردبیل، کلیم الله وثوقی در این باره اظهار کرد: با توجه به شرایط سردسیری استان اردبیل به ویژه وجود گردنه‌های متعدد در مسیرهای ورودی به استان ما تلاش کردیم تا نیروهای راهداری را از آبان ماه با ظرفیت ۵۰ درصد در جاده‌ها و گردنه‌ها مستقر کنیم تا ارائه خدمات به مسافران و رانندگان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول ۵ ماه سرما و یخبندان در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان که گاه دمای هوا به زیر ۳۰ درجه نیز می‌رسد تلاشمان بر این است تا در ۳۰۰ کیلومتر گردنه و مسیر صعب العبور استان خدمات زمستانی راهداری را به شکل ویژه انجام دهیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نمونه این گردنه‌ها را صائین، الماس، حیران و … اعلام کرد و گفت: امسال راهداران با استقرار در ۲۲ مرکز راهداری خدمات متنوعی را به هموطنان ارائه خواهند کرد که نسبت به سال گذشته ۴ محل استقرار جدید راهداران اعم از موقت و ثابت راه اندازی شده است.

وثوقی افزود: در کنار حضور ۲۵۰ نیروی راهداری ما امسال از توان ۱۸۲ دستگاه خودرو و ماشین آلات راهداری استفاده خواهیم کرد تا زمستان کم حادثه‌ای را در جاده‌های استان شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش در جاده‌ها و گردنه‌ها از اول آبان ماه تعدادی از نیروها مستقر شده ولی به صورت رسمی از ابتدای آذرماه ما با ظرفیت ۱۰۰ درصد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مستقر خواهیم شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به نوسازی و بازسازی ناوگان راهداری و ماشین آلات این بخش اشاره و تصریح کرد: ۱۸۲ دستگاه ماشین آلات راهداری آماده ارائه خدمات شده تا با استقرار در راهدارخانه‌ها بتوانند در خدمت مردم باشند.

وثوقی اضافه کرد: میزان ماشین آلات تعمیری و توقفی زیر ۵ درصد است که این میزان کمتر از استاندارد کشوری است.

وی از خرید ۵ دستگاه جدید ماشین آلات راهداری خبر داد و بیان کرد: در کنار نوسازی و بازسازی ماشین آلات ۳۰ هزار تن ماسه و نمک نیز تهیه و ذخیره سازی شده تا در عملیات راهداری امسال مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به سردسیر بودن استان و شرایط کولاکی و مه شدید در گردنه‌ها ما از چند ماه پیش خط کشی جاده‌ها را در شهرهای مختلف آغاز کردیم و همچنان این کار با دقت و کیفیت مناسب در حال انجام است.

وثوقی خاطرنشان کرد: ۱۵ مجمع بین راهی نیز در جاده‌های استان در این ایام ارائه خدمات خواهند کرد تا در صورت توقف خودروهای سبک و سنگین از این ظرفیت استفاده شود.

وی هزینه راهداری زمستانی امسال را ۵۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان از این منابع هزینه مستقیم در حوزه راهداری اعم از هزینه پرسنلی، تجهیز و راه اندازی ماشین آلات، تهیه روغن، ضدیخ، لاستیک، تیغه و … است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار