مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اردبیل گفت: در هفت ماه امسال مصرف سوخت سی‌ان‌جی در بخش حمل و نقل این استان ۵/۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 10 November 2021

 

سیدحجت مدنی روز چهارشنبه با بیان اینکه ۳۸ درصد سوخت مورد نیاز خودروها در استان اردبیل گاز است، افزود: در هفت ماه سال جاری حدود ۱۴۰ میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در استان اردبیل مصرف شده است.

وی اظهار کرد: اردبیل در مصرف سی ان جی به عنوان سوخت خودرو جزء استان‌های پیشرو محسوب شده و میانگین مصرف این فرآورده در این استان از میانگین کشوری بیشتر است.

او با اشاره به پتانسیل تولید گاز طبیعی فشرده در کشور بیان کرد: تلاش می‌شود سهم گاز طبیعی در سبد سوخت کشور بنا به دلایلی از جمله پاک بودن آن افزایش یابد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل اضافه کرد: به علت گستردگی شبکه گاز در سراسر استان امکان استفاده از این نعمت به عنوان سوخت خودرو در نقاط مختلف استان اردبیل وجود دارد.

مدنی ادامه داد: اردبیل جزء استان‌هایی است که سرانه جایگاه سوخت بالایی داشته و کمبودی در زمینه جایگاه سوخت ندارد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از جمله مناطق سردسیر کشور است، گفت: مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد و نفت مناطقی از استان که بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار از نفت سفید استفاده می‌کنند، بصورت ماهانه به کارت آنها تزریق می‌شود.

۷۲ جایگاه بنزین ، نفت و گاز و ۶۹ جایگاه سی‌ان‌جی در استان اردبیل فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار