مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در هفت ماه امسال بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه اردبیل جابجا شدند.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 08 November 2021

به گزارش تابناک اردبیل، محمد قصابی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر تهران به شهرهای مشهد و اهواز نیز از فرودگاه اردبیل پرواز انجام می‌شود، افزود: این تعداد مسافر با انجام هزار و ۵۰۰ پرواز از طریق فرودگاه اردبیل به نقاط مختلف جابجا شدند.

وی اظهار کرد: به طور میانگین هر هفته ۶۰ پرواز از فرودگاه اردبیل به مقصد تهران، مشهد و اهواز انجام می‌شود اما در روزهای اخیر بنا به دلایلی پرواز از فرودگاه اردبیل به مقصد اهواز متوقف شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ فرودگاه اردبیل و پارس‌آباد در استان بیان کرد: هر هفته از فرودگاه پارس‌آباد ۲ پرواز به مقصد تهران و بالعکس انجام می‌شود و این فرودگاه دارای باند، پارکینگ و ترمینال مسافری بوده و عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت‌رسانی آن نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

او با اشاره به وجود ۲ باند پرواز در فرودگاه اردبیل اضافه کرد: عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از سال ۹۷ شروع شده و تا یک ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: برای نخستین بار در کشور از آسفالت پلیمری در فرودگاه اردبیل استفاده شده و پروژه به رغم تاخیر و تعلل با کیفیت مناسب تا آخر آذرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

قصابی اظهار کرد: در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز لغو پرواز در فرودگاه اردبیل ۶۰ درصد کاهش خواهد یافت.

وی از آمادگی فرودگاه اردبیل برای راه‌اندازی پرواز در مسیرهای مختلف خبر داد و بیان کرد: ما علاقه‌مند به دایر کردن پرواز به شهرهای جنوبی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای همسایه هستیم که امیدواریم با بهره برداری از باند اصلی فرودگاه این امر تحقق یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار